خبرنگاران 15 هزار کلاس درس در کردستان آماده حضور دانش آموزان شد

به گزارش بارازعلی، سنندج - خبرنگاران - مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: برای سال تحصیلی جدید سه هزار و 900 واحد آموزشی شهری و روستایی با 15 هزار کلاس درس در این استان برای حضور دانش آموزان سازماندهی شده است.

خبرنگاران 15 هزار کلاس درس در کردستان آماده حضور دانش آموزان شد

رشید قربانی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: برای سال تحصیلی جدید 289 هزار و 803 دانش آموز ثبت نام کرده اند که 139 هزار و 477 نفر از این تعداد دختر و 150 هزار و 326 نفر نیز پسر هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: از مجموع این دانش آموزان، 161 هزار و 508 نفر ابتدایی، 69 هزار و 399 نفر متوسطه اول، 33 هزار و 313 نفر متوسطه دوم شاخه نظری، 9 هزار و 794 نفر کار دانش، 9 هزار و 33 نفر فنی و حرفه ای، پنج هزار و 512 نفر پیش دبستانی و یک هزار و 244 نفر نیز استثنایی هستند.

وی اضافه نمود: براساس تصمیم ستاد ملی کرونا قرار است مدارس براساس سه شرایط سفید، زرد و قرمز به فعالیت خود در سال تحصیلی جدید ادامه دهند.

قربانی تاکید کرد: در حال حاضر و براساس تصمیم ستاد استانی کرونا، بخش عمده ای از شهرهای استان در شرایط زرد قرار دارند بنابراین با تصمیم شورای آموزش و پرورش که هفته گذشته با حضور استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، فعالیت های آموزشی مدارس در 2 هفته اول سال تحصیلی جدید در مناطق شهری و روستاهای پرجمعیت با شرایط زرد و در مناطق روستایی کم جمعیت با شرایط سفید آغاز می شود.

وی گفت: درصد قابل توجهی از مدارس ما در مناطق روستایی کم جمعیت بین پنج تا هفت دانش آموز دارند لذذ فعالیت آموزشی در این مناطق به صورت کامل بوده و معلمان همه روزه در کلاس های درس حضور خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به نحوه فعالیت مدارس شهری در ایام کرونا در سال تحصیلی جدید، گفت: حضور دانش آموزان در این مدارس در 2 هفته اول سال تحصیلی دوره ابتدایی به صورت دو روز در هفته (شنبه و یکشنبه یا دوشنبه و سه شنبه) و به صورت گروه بندی برای خلوت بودن کلاس ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمام مقررات و دستورالعمل های بهداشتی در مدارس رعایت می شود و معلمان، مدیران، عوامل اجرایی و نیروهای خدماتی مدارس در این زمینه توجیه شده اند به خانواده ها توصیه کرد، دستورالعمل های بهداشتی را کاملا رعایت کرده و فرزندان خود را با قوانین و پروتکل های بهداشتی آشنا کنند.

براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، مدارس کشور در مقاطع تحصیلی مختلف از روز شنبه 15 شهریور فعالیت خود را در قالب سال تحصیلی 1400 - 1399 آغاز خواهند کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1423

به "خبرنگاران 15 هزار کلاس درس در کردستان آماده حضور دانش آموزان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 15 هزار کلاس درس در کردستان آماده حضور دانش آموزان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید