خواص ارده کنجد برای معدهارده با چی بخوریم؟

به گزارش بارازعلی، ارده عصاره طبیعی دانه های کنجد مغذی است. مصرف این عصاره معجزه آسا نوعی غذای کامل محسوب می شود و فرد را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. از آنجایی که ارده از دانه های روغنی کنجد تولید می شود، خواص مشترکی با آن دارد و تأثیرات قابل توجهی بر عملکردهای مختلف بدن دارد. این عصاره کنجد می تواند برای درمان برخی بیماری ها تاثیر بسزایی داشته باشد و تسکین سوزش سر دل از اثرات مثبت آن است. شما با دستگاه ارده گیر میتوانید ارده کنجد سالم و اصل را برای خود تهیه کنید.

خواص ارده کنجد برای معدهارده با چی بخوریم؟

سوزش معده:

تقریبا نیمی از مردم در طول زندگی خود از سوزش معده رنج می برند. سوزش معده نوعی ناراحتی معده است که به دلایل مختلفی ایجاد می گردد. یکی از مهم ترین علل این اختلالات معده، تغذیه نامناسب است. به دلیل مصرف غذاهای مضر مانند فست فود، مواد شیمیایی، تنقلات مانند چیپس و پفک، افراد دچار اختلال در عملکرد معده می شوند. به همین دلیل، ترشح اسید معده افزایش یافته و تحریک می گردد. به این ترتیب به انتهای مری می رسد و دوباره به معده باز می گردد که به آن سوزش سر دل یا رفلاکس می گویند.

خواص شگفت انگیز ارده:

به طور کلی وجود مواد مفیدی مانند منیزیم، آهن، کلسیم و ویتامین های مختلف در ارده کنجد، آن را برای بهبود و تسکین برخی از ناراحتی های بدن مانند سوزش معده یا رفلاکس مفید می کند. همچنین لازم است بدانید که ارده کنجد در درمان برخی بیماری ها مفید است که در ادامه به آن می پردازیم:

کنترل و تقویت اعصاب

درمان چاقی

بهبود و کاهش فرایند انواع سرطان

پیشگیری و درمان کم خونی

حفظ سلامت پوست و مو

خواص ارده در چاقی

خوردن بیش از حد ارده کنجد به دلیل داشتن چربی و کالری بالا باعث چاقی و اضافه وزن می گردد، بنابراین اگر فردی کم تحرک هستید و به طور منظم پیاده روی نمی کنید و ورزش نمی کنید، در صورت مصرف زیاد این ماده غذایی قطعا چاق خواهید شد. توصیه می گردد افراد لاغر و مستعد افزایش وزن از ترکیب ارده و شیره استفاده کنند.

خواص ارده در صبحانه

بهتر است در وعده صبحانه غذاهای سالم و مغذی را در اولویت قرار دهید. یکی از این گزینه ها محصولات کنجدی مانند ارده، ارده حلوا و ارده کنجد است. ارده از آسیاب کنجد بدون پوست و بو داده به دست می آید که از آن برای تهیه انواع غذاها از جمله حلوا و ارده کنجد استفاده می گردد. ارده خواص فراوانی دارد و به دلیل ارزش غذایی بالا به ویژه پروتئین مرغوب، اسیدهای چرب مفید، ویتامین E و آنتی اکسیدان ها، غذای کاملی برای هر وعده غذایی به خصوص صبحانه محسوب می گردد.

خواص ارده و عسل

آهن و مس هر کدام به طور جداگانه دارای خواص زیادی هستند.ترکیب آهن و مس برای درد استخوان و مسائل مربوط به استخوان ثابت شده است. این دو ماده مغذی مفید با ترکیباتی که ارائه می کنند به درمان مسائل استخوانی و آرتریت کمک زیادی می کند. همچنین ارده و عسل طبع گرمی دارند که برای سلامت استخوان مفید است و به درمان بسکمک از بیماری ها کمک می کند.

ترکیب آهن و مس برای درد استخوان و مسائل مربوط به استخوان ثابت شده است. این دو ماده مغذی مفید با ترکیباتی که ارائه می کنند به درمان مسائل استخوانی و آرتریت کمک زیادی می کند. همچنین ارده و عسل خاصیت گرم کنندگی دارند که برای سلامت استخوان ها نیز مفید است.

ترکیب ارده و عسل به لطف شکر و چربی های سالم به افزایش انرژی بدن کمک می کند. به همین دلیل ارده و عسل برای صبحانه کودک شما بسیار مفید خواهد بود.

افرادی که با مشکل کم خونی روبرو هستند، اگر رژیم غذایی سالمی داشته باشند و از غذاهای غنی از آهن مانند ارده و عسل استفاده کنند، کمتر دچار ضعف عضلانی، خستگی بی دلیل و خواب نامنظم می شوند.

ارده خاصیت بسیار گرمی دارد و معمولا با موادی مانند عسل، شیره انگور و شیره خرما ترکیب می گردد که در این صورت ارزش غذایی آن چند برابر می گردد. شیره خرما حاوی ویتامین های زیادی مانند A، B، C، E، آهن، فسفر و برخی املاح معدنی است. ترکیب ارده و شیره خرما بسیار انرژی زا است که می تواند به عنوان یک غذای سالم استفاده گردد و قوای ذهنی بچه ها را تقویت می کند. شیره خرما خواصی مشابه خرما دارد.

ارده و شیره خرما چاق کننده است و کم خونی و فقر آهن را برطرف می کند.

خواص ارده و شیره انگور

معمولاً ارده را با آب انگور مخلوط می کنند. باید میزان کمتری از آب انگور استفاده کنید تا خیلی شیرین نگردد. آب انگور حاوی ویتامین های A، B، C، آهن، منیزیم، فسفر و میزانی کلسیم است و حاوی میزان زیادی مواد مغذی از انگور است.

ارده و شیره انگور خاصیت گرمی دارند پس بهتر است افراد گرمازا از پونه کوهی، ماست، کاسنی و غذاهای سرد در کنار این غذا استفاده کنند تا دچار مسائل ناشی از گرمای این ترکیب نشوند.

بچه ها و نوجوانان برای رشد خود به مواد مغذی زیادی نیاز دارند. آب انگور علاوه بر تامین کالری لازم، مواد مغذی برای رشد بدن را نیز تامین می کند. بنابراین مصرف آب جو و انگور را می توان در وعده های غذایی به خصوص صبحانه گنجاند.

ارده شیره از مخلوط مساوی آب انگور با ارده کنجد مرغوب یا مخلوط مساوی عسل و ارده کنجد به دست می آید.

ارده برای سرماخوردگی

مصرف حلوا ارده به دلیل وجود اسید چرب امگا 6 در پیشگیری از سرماخوردگی موثر است.

ارده برای کدام شهر است؟

مراکز تولید حلوا ارده و ارده در شهر یزد و اردکان قدمت تولید فرآورده های کنجدی در اردکان به سال ها می رسد.

ارده برای زنان

ارده یکی از بهترین مواد غذایی برای زنان است و بخش زیادی از نیاز بدن به مواد معدنی و ویتامین ها را تامین می کند. مصرف ارده در زنان منظم است و بیماری های رحم را درمان می کند.

ارده از کم خونی محافظت می کند و به دلیل دارا بودن اسید فولیک به زنان باردار نیز توصیه می گردد.

انواع ارده

آشنایی با گونه های ارده:

ارده سنتی: ارده سنتی به ارده ای گفته می گردد که در استان هایی که در تهیه انواع ارده پیشگام بوده اند تهیه می گردد.

ارده سیاه (غلات کامل): این نوع ارده سیاه معمولاً برای درمان یا پیشگیری از برخی بیماری های گوارشی تولید می گردد.

ارده چاشنی شده

ارده دو آتیشه: کنجد مورد استفاده در ارده دو آتیشه از کشورهای سودان و پاکستان وارد می گردد.

ارده با چی بخوریم؟

ارده خود یک غذای کامل برای هر وعده غذایی به خصوص صبحانه است. ارده را می توان به روش های مختلفی مصرف کرد. می توان آن را به صورت خالص و بدون افزودنی با نان یا مواد شیرین مانند: عسل، شیره از جمله آب میوه، خرما، انگور و مربا مصرف کرد. میزان مکمل با توجه به ذائقه افراد فرق دارد. همینطور شما با دستگاه کره گیر میتوانید بهترین و مقوی ترین صبحانه هارا برای خود تولید نمایید. برای خرید دستگاه ارده گیر، دستگاه شالی کوب و دستگاه کره گیر با ضمانت 2 ساله به وبسایت شرکت بتین مراجعه فرمایید.

منبع: اتاق
انتشار: 5 مرداد 1401 بروزرسانی: 5 مرداد 1401 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2327

به "خواص ارده کنجد برای معدهارده با چی بخوریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص ارده کنجد برای معدهارده با چی بخوریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید