خودکفایی قریب الوقوع چینی ها در صنعت تراشه سازی

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسین ایج، صنعت فراوری سخت افزار در چین در یک دهه اخیر پیشرفت های زیادی داشته و شرکت های فناوری در این کشور بسیاری از نیازهای خود را به طور مستقل تامین می نمایند. اما هنوز هم در مواردی وابسته به واردات هستند.

خودکفایی قریب الوقوع چینی ها در صنعت تراشه سازی

فوجیان جین هوا که از برترین شرکت های سخت افزاری چین محسوب می گردد، معتقد است عصر استفاده از تراشه های چینی فرا رسیده است و دیگر باید از استفاده از فراوریات خارجی خودداری کرد.

در بیانیه ای که شرکت مذکور به تازگی در این زمینه منتشر نموده، آمده است: چین زمانی به شدت به واردات تراشه وابسته بود، اما مهندسان و متخصصان با کار خستگی ناپذیر از اتکای 90 درصدی به واردات به فراوری محلی انواع تراشه رسیده اند. البته بدین منظور از تجربه و دانش نیروی کار آمریکایی، ژاپنی و کره ای هم استفاده شده است.

این موضع گیری ها در شرایطی بیان می گردد که وزارت دادگستری آمریکا به تازگی فوجیان و شرکت تایوانی United Microelectronics Corp (UMC) را به جاسوسی صنعتی از شرکت های آمریکایی و سرقت اسرار تجاری آنها متهم نموده است. هر دو شرکت این ادعاها را تکذیب نموده اند.

با تور چین همراه باشید.

چین در حال اجرای یک طرح کلان به نام ساخت چین 2025 است که با اجرای آن تا سال 2025 چین در بسیاری از حوزه های فناوری مانند صنعت فراوری نیمه هادی و تراشه از کشورهای خارجی و به خصوص آمریکا بی احتیاج خواهد شد. چین در سال 2017 انواع نیمه هادی را به ارزش 270 میلیارد دلار وارد نموده که از میزان واردات نفت خام آن هم بیشتر است و لذا به شدت برای حل این چالش در کوشش است.

چین قصد دارد به زودی یک کارخانه عظیم 5.7 میلیارد دلاری فراوری تراشه را برای ساخت ماهانه 60 هزار پایه خام نصب پردازنده های رایانه ای افتتاح کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اسفند 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 169

به "خودکفایی قریب الوقوع چینی ها در صنعت تراشه سازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودکفایی قریب الوقوع چینی ها در صنعت تراشه سازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید