درگیری دانشجویان ایتالیایی با نیروهای پلیس

به گزارش بارازعلی، خبرنگاران: پلیس ایتالیا با دانشجویان خشمگینی که نسبت به ادامه اجرای سیاست های ریاضتی اعتراض نموده بودند درگیر شد.

درگیری دانشجویان ایتالیایی با نیروهای پلیس

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ روز گذشته هزاران دانشجوی معترض ایتالیایی در شهرهای مختلف این کشور از جمله رم، تورین و پالرمو دست به برپایی راهپیمایی اعتراض آمیز زدند و با پلیس ضد شورش درگیر شدند.

بر اساس این گزارش این تظاهرات با هدف اعلام مخالفت دانشجویان با بودجه جدید دولت انریکو لتا نخست وزیر ایتالیا برپا شده بود. این بودجه شامل کاهش بیشتر هزینه ها در بخش آموزش است.

ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو به شمار می رود که با بحران بیکاری و بدهی 2 هزار میلیارد یورویی روبرو است.دانشجویان در این راهپیمایی پلاکاردهایی در مخالفت با اجرای سیاست های ریاضتی در دست داشتند. ایتالیا با طولانی ترین رکود مالی پس از جنگ جهانی دوم روبرو شده است.

دانشجویان ایتالیایی اعلام کردند، کاهش بیشتر هزینه های بودجه تاثیر منفی شدیدی بر بخش آموزش این کشور خواهد داشت. یک دانشجوی معترض در این باره گفت، این آخرین اولتیماتوم نمادین به دولت است تا درخواست ما را بشنود. مسائل بخش آموزش ایتالیا همچنان ادامه دارد.

دولت قبلی ایتالیا نیز به منظور کاهش بدهی های عمومی بیش از 500 میلیون یورو از بودجه بخش آموزش را کاهش داده است.نرخ بیکاری جوانان ایتالیایی به بیش از 40 درصد رسیده است. رکود مالی ایتالیا از سه ماه سوم 2011 میلادی شروع شده و همچنان ادامه دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 420

به "درگیری دانشجویان ایتالیایی با نیروهای پلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری دانشجویان ایتالیایی با نیروهای پلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید