درگ ریرا و فیدلیتی ؛ کدام خودرو پیروز شد؟
به گزارش بارازعلی، درگ ریرا و فیدلیتی در حرکت (تست رولینگ) با توجه به همکلاس بودن دو خودرو و نزدیک بودن مشخصات فنی آنها به هم انجام شد. فیدلیتی از یک پیشرانه 1.5L توربو شارژر و گیربکس 6 سرعته دو کلاچه خشک بهره می برد. در مقابل، ریرا از یک پیشرانه 1.7L توربو شارژر با کد EFP و گیربکس 6 سرعته AT ساخت شرکت DAE استفاده می نماید. درگ ریرا و فیدلیتی پس از شکست سنگین ریرا در مسابقه درگ با پژو 2008 انجام شد. پیروز کدام خودرو بود؟
خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: درگ ریرا و فیدلیتی در حرکت (تست رولینگ) با توجه به همکلاس بودن دو خودرو و نزدیک بودن مشخصات فنی آنها به هم انجام شد. در این تست رولینگ شاهد نحوه شتاب گیری ریرا نسبت به یک رقیب چینی خواهیم بود.
مشخصات فنی
ریرا از پیشرانه 1.7L توربو شارژر با کد EFP استفاده می نماید که مجهز به VVT دوبل است. این پیشرانه توان فراوری 160 اسب بخار قدرت و 240 نیوتون متر گشتاور را دارد. گیربکس ریرا نیز از نوع 6 سرعته اتوماتیک AT ساخت شرکت DAE است. وزن ریرا حدود 1420 کیلوگرم است.
در مقابل ریرا، فیدلیتی پنج نفره واقع شده است که مجهز به پیشرانه 1.5L توربو شارژر به قدرت 155 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتون متر است. فیدلیتی از گیربکس 6 سرعته دو کلاچه خشک استفاده می نماید. وزن فیدلیتی 1575 کیلوگرم و 155 کیلوگرم سنگین تر از ریرا است.
نتیجه درگ ریرا و فیدلیتی چه شد؟
درگ ریرا و فیدلیتی
یک اتوبان صاف و خلوت در شب هنگام و در دمای هوا حدود 35 درجه سانتی گراد برای درگ ریرا و فیدلیتی انتخاب می گردد. قرار است دو خودرو با سرعت حدودی 40 کیلومتر کنار هم قرار بگیرند و اقدام به شتاب گیری نمایند. فیدلیتی کنار ریرا قرار می گیرد و سرعت هر دو خودرو روی 40 کیلومتر بر ساعت تنظیم می گردد.
با شمارش از پشت بی سیم و تخته گاز کردن دو خودرو، مسابقه شروع می گردد. ریرا در کسری از ثانیه فیدلیتی را جا می گذارد و فاصله خود را هر لحظه بیشتر می نماید. تست، بار دیگر تکرار می گردد و باز هم ریرا با اختلاف فاحش، فیدلیتی را جا می گذارد. این تست پنج مرتبه تکرار شد و هر بار ریرا برنده مسابقه درگ ریرا و فیدلیتی بود.
توان کمتر پیشرانه و وزن بیشتر، فیدلیتی را قربانی ریرا کرد. گیربکس فیدلیتی نیز با نمایش اخطار داغ کردن روی صفحه کیلومتر، خبر از گیربکس ضعیف این خودرو می دهد. هر چند گیربکس ریرا هم داغ کرد، اما اخطاری نشان نداد.
در مجموع نیز باید گفت که فیدلیتی پنج نفره واقعا خودروی تنبلی است و گیربکس این خودرو نیز خیلی زود داغ می نماید. البته باید در نظر داشت که فیدلیتی حدود 50 هزار کیلومتر کار نموده بود و دو سال هم از عمرش می گذشت. در حالی که ریرا صفر کیلومتر بود.
منبع: بیت ران