دو دلیل مراجعه گردشگران خارجی به بیمارستان های ایران

به گزارش بارازعلی، سعید نمکی بعد از جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اضافه کرد: از کشور آذربایجان و برخی کشورهای آسیای میانه و همینطور کشورهای حاشیه خلیج فارس برای اعمال جراحی و برخی از فعالیت های پزشکی به کشور ما می آمدند که متاسفانه روال عادی و درستی نداشت.

دو دلیل مراجعه گردشگران خارجی به بیمارستان های ایران

وی ادامه داد: با کمک سازمان میراث فرهنگی و سایر همکاران در وزارت بهداشت، تفاهمنامه ای به منظور افزایش جذب توریست به امضاء رساندیم که بر اساس آن آیین نامه ای هم برای شرکت های تسهیل گر جذب توریست سلامت تدوین شد.

وزیر بهداشت ضمن ابزار امیدواری از افزایش جذب توریست سلامت گفت: تلاش می کنیم با این فرایند، بهتر از پیش، از این مجموعه عظیمی که به کشورهای دیگر در منطقه می فرایند استفاده مطلوب ببریم.

وزیر بهداشت در حالی پیوند عضو را یکی از زمینه های جذب کردشگر سلامت در ایران دانسته است که عمل پیوند عضو بین یک ایرانی و خارجی در ایران وجاهت قانونی ندارد. یک بیمار خارجی نمی تواند برای دریافت کلیه پیوندی شهفرایند ایرانی مراجعه کند. هم

اما مشکل اینجاست که بر اساس مصوبه شورای عالی پیوند وزارت بهداشت که در سال های ابتدایی اجرای طرح تحول سلامت تصویب شد، حتی دو خارجی که بخواهند عمل پیوند عضو را در ایران انجام بدهند هم با منع قانونی روبرو هستند.

اولین همراه سرای بیمارستانی غرب کشور هم 29 خرداد با حضور مسئولین استان در بیمارستان محمد کرمانشاهی به بهره برداری رسید. این همراه سرا در زمینی به مساحت 140 متر مربع در چهار طبقه با مساحت زیربنای حدود 700 متر مربع با یک میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار از طریق جهانبخش شکری عضو هیأت مدیره خیران مجمع سلامت استان به یاد مرحوم پدرش عزیز شکری به منظور رفاه حال همراهان بیماران این بیمارستان ساخته شده است.

طبقه اول این ساختمان با کاربری اداری، طبقه های دوم و سوم برای استراحت همراهان مرد و زن به همراه مکانی برای بازی بچه ها و طبقه چهارم هم با پنج سوئیت مجزا 2 تخته و سه تخته طراحی شده که ظرفیت پذیرایی 90 نفر را دارد.

منبع: گردشبان
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1983

به "دو دلیل مراجعه گردشگران خارجی به بیمارستان های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو دلیل مراجعه گردشگران خارجی به بیمارستان های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید