روابط تجاری ایتالیا و قزوین توسعه می یابد

به گزارش بارازعلی، خبرنگاران: سفیر ایتالیا گفت: با توجه به قرار دریافت شهر قزوین در جهت جاده ابریشم و همچنین ظرفیت های بسیار زیاد استان قزوین، توسعه همکاری ایتالیا و قزوین می تواند منافع مشترکی را برای ایران و ایتالیا به همراه داشته باشد.

روابط تجاری ایتالیا و قزوین توسعه می یابد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران از قزوین، کون کانتاتوری ظهر امروز در نشست مشترک با مدیران استان قزوین که در سالن جلسات شهرداری قزوین برگزار گردید، با اشاره به این نکته که سفر به استان قزوین جنبه تشریفاتی ندارد، گفت: با توجه به ظرفیت ها شهر قزوین نشست مشترک با مدیران این استان در راستای توسعه روابط دو کشور برگزار می گردد.

وی با بیان این نکته که استان قزوین برنامه های بسیار مناسبی در راستای همکاری با کشور ایتالیا تدوین نموده است، اضافه نمود: با توجه به برنامه ریزی های استان قزوین و همچنین ظرفیت های این استان، اطمینان داریم که استان قزوین برنامه ریزی های بسیار مناسبی را در راستای همکاری هرچه بهتر با کشور ایتالیا تدوین نموده است.

سفیر ایتالیا توضیح داد: پیش از این چهار بار هیئت ایتالیایی در راستای ارتقاء همکاری دو کشور به ایران سفر نموده اند، به منظور توسعه هم جانبه ارتباط دو کشور هیئت ایتالیایی درخواست کرد تا از شهر های شاخص ایران بازدید کند به همین دلیل استان قزوین به عنوان نخستین شهر ایران معرفی گردید.

وی با بیان این نکته که شاخص ترین افراد مالی، تجاری و بازرگانی کشور ایتالیا در این سفر به استان قزوین آمده اند، تاکید نمود: با توجه به منافع مشترکی که بین کشور ایران و ایتالیا وجود دارد شاخص ترین افراد مالی و تجاری ایتالیا به منظور شناسایی ظرفیت های قزوین به این استان سفر نموده اند.

کانتاتوری با اشاره به نقاط به ظرفیت های استان قزوین، توضیح داد: با توجه به تاریخچه کهن قزوین و همچنین ظرفیت های تاریخی و گردشگری، صنعتی، کشاورزی و تجاری زمینه های بسیار زیادی برای همکاری بین استان قزوین با کشور ایتالیا به وجود آورده است، به همین دلیل ایتالیا می تواند یاری شایانی در توسعه مالی و تجاری استان قزوین داشته باشد.

وی با اشاره به قرار دریافت شهر قزوین در راستا جاده ابریشم، بیان کرد: شهر قزوین نیز همچون کشور ایتالیا در راستا جاده ابریشم واقع شده است، از همین رو همکاری دو جانبه استان قزوین و کشور ایتالیا می تواند منافع مشترکی را برای هر دو طرف داشته باشد به همین منظور توسعه روابط ایران و ایتالیا می تواند بسیاری تاثیر بسزایی در اقتصاد هر دو کشور داشته باشد.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 657

به "روابط تجاری ایتالیا و قزوین توسعه می یابد" امتیاز دهید

1 کاربر به "روابط تجاری ایتالیا و قزوین توسعه می یابد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روابط تجاری ایتالیا و قزوین توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید