کاهش تجارت ایران و ایتالیا به ضرر هر دو کشور است

به گزارش بارازعلی، خبرنگاران: تراز تجاری ایران و ایتالیا به خاطر مسایل تحریم از 6 تا 7میلیارد دلار به 1.5میلیارد دلار رسیده و این موضوع به طور قطع به ضرر هر دو کشور ایران و ایتالیا است.

کاهش تجارت ایران و ایتالیا به ضرر هر دو کشور است

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رسانی فراوری و تجارت ایران (شاتا)؛ تراز تجاری ایران و ایتالیا به خاطر مسایل تحریم از 6 تا 7میلیارد دلار به 1.5میلیارد دلار رسیده و این موضوع به طور قطع به ضرر هر دو کشور ایران و ایتالیا است.

محمدرضا نعمت زاده طی دیدار با وزیر محیط زیست و حفاظت از پهنه های خاکی و دریایی جمهوری ایتالیا؛ با بیان این مطلب اضافه نمود: سابقه همکاری های شرکت های ایتالیایی در زمینه های مختلف همچون نفت، گاز، پتروشیمی، انرژی و... با جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و خرسندیم که این گونه روابط را تجدید و گسترش دهیم.

وی گفت: ایران به عنوان کشوری که در حال صنعتی شدن می باشد تمایل دارد از تجارب کشورهای صنعتی استفاده کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به الزام دولت مبنی بر نصب فیلترهای مخصوص برای خودروهای دیزلی گفت: می توانیم با شرکت های ایتالیایی در این زمینه و سایر بخشهای صنعت خودرو همکاری داشته باشیم.

نعمت زاده همچنین اضافه نمود: جمهوری اسلامی ایران در زمینه فراوری کاتالیست های مناسب خودرو و طراحی و ساخت موتور خودرو با حداقل مصرف سوخت و آلایندگی آمادگی سرمایه گذاری مشترک با شرکت های ایتالیایی در این خصوص را دارد.

وی در ادامه یادآور شد: ما در کشورمان یک مرکز تحقیقات و طراحی موتور خودرو داریم که مجهز به تجهیزات پیشرفته است و با توافقات به عمل آمده از نظرات متخصصین ایتالیا بهره خواهد گرفت.

نعمت زاده در ادامه با اشاره به کوشش می کنیم در زمینه محیط زیست از رویه های پذیرفته شده جهانی پیروی کنیم اضافه نمود: ما در تمامی استان های کشورمان در هر اداره صنعت، معدن و تجارت واحد HSE و محیط زیست مستقر بوده که جدای از ساختار سازمان حفاظت محیط زیست فعالیت می نمایند.

وی در شرح این مطلب اضافه نمود: در واحدهای HSE علاوه بر نظارت بر فعالیت های صنعتی، معدنی و مسایل فنی و تکنولوژیکی در رابطه با سرمایه گذاری های جدید صنعتی و معدنی نظارت زیست محیطی به طور کامل صورت می گیرد.

نعمت زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هم اکنون فراوری تمام خودروهای کشور با سوخت یورو4 صورت می گیرد و کوشش داریم به سمت یورو 5 و 6 برویم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه تمامی کارشناسان صنعتی و معدنی ملزم به استفاده از کارگاه های آموزشی و سمینارهای تخصصی زیست محیطی می باشند، اضافه نمود: از همکاری های متقابل با کشور ایتالیا در این زمینه ها استقبال می کنیم.

نعمت زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تراز تجاری ایران و ایتالیا به خاطر مسایل تحریم از 6 و 7میلیارد دلار به 1.5میلیارد دلار رسیده و این موضوع به طور قطع به ضرر هر دو کشور ایران و ایتالیا به عنوان سومین اقتصاد بزرگ اروپایی تلقی می گردد.

وی در ادامه ضمن دعوت برای بازدید از غرفه ایران در اکسپو 2015 گفت: در این نمایشگاه، غرفه ایران همجوار غرفه ایتالیا است و امیدواریم بتوانیم زمینه لازم را برای همکاری دو کشور بیش از پیش فراهم کنیم.

در این دیدار جان لوکا گالت وزیر محیط زیست و حفاظت از پهنه های خاکی و دریایی جمهوری ایتالیا گفت: این دیدار برای کشور ایتالیا برای رقم زدن آینده بهتر روابط با جمهوری اسلامی ایران مهم تلقی می گردد.

وی در ادامه گفت: خرسندیم که برگزاری اکسپو 2015 میلان در آستانه حصول توافقات هسته ای در حال شکل گیری است و این موضوع را به فال نیک می گیریم.

لوکا گالت اضافه نمود: ما در اکسپو 2015 میلان از غرفه های جمهوری اسلامی ایران به همراه وزیر صنایع ایتالیا دیدار خواهیم کرد.

وزیر محیط زیست و حفاظت از پهنه های خاکی و دریایی جمهوری ایتالیا در ادامه با اشاره به اینکه در سفر خود به جمهوری اسلامی ایران تجارب خوبی را کسب نموده است، اضافه نمود: همکاری های آینده ما در حال شکل گیری است و باید دوام و قوام بیشتری به خود گرفته و در عرصه های محیط زیست سطح همکاری ها بیشتر گردد.

وی گفت: شرکت های ایتالیایی برای انجام بازاریابی برای نصب دستگاهی که اگزوز بخش خروجی خودروها را کنترل نموده و آلودگی ایجادی را کنترل می نماید، آمادگی دارند.

لازم به ذکر است در ادامه این دیدار نعمت زاده شرحاتی در مورد پاویون ایرانی در اکسپو 2015 میلان و به تفصیل امکانات تعبیه شده، خلاقیت های اجرا شده در مورد سفره ایرانی، حوضهای آب نما، کاشت درختان منحصر به فرد و غیره به هیئت ایتالیایی ارائه کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 645

به "کاهش تجارت ایران و ایتالیا به ضرر هر دو کشور است" امتیاز دهید

1 کاربر به "کاهش تجارت ایران و ایتالیا به ضرر هر دو کشور است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش تجارت ایران و ایتالیا به ضرر هر دو کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید