روز بدون طلای ایران در جاکارتا، زنگ خطر برای صندلی چهارمی

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگاران، هشتمین روز از بازیهای آسیایی اندونزی امروز یکشنبه چهارم شهریور ماه با برگزاری رقابتهای رشته های مختلف پیگیری شد. این روز؛ روز نقره ای و برنزی کاروان ایران بود و ورزشکاران مان در این روز مدال طلایی بدست نیاورند.

روز بدون طلای ایران در جاکارتا، زنگ خطر برای صندلی چهارمی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

تعداد مدالهای ایران به عدد 40 رسید؛ کاراته صاحب سه نقره، پنجات سیلات یک برنز، بسکتبال سه نفره مردان برنز، وزنه برداری یک برنز به دست آوردند. هندبال پنجم؛ والیبال به نیمه نهایی صعود کرد و جوجیستو کاران همگی باختند؛ تیراندازی در روز آخر هم بی مدال ماند تا مه لقا جام بزرگ تنها مدال آور این رشته باشد، پینگی پنگی ها استارت زدند و واترپلو برد.

نتایج نمایندگان ایران در هشتمین روز بازیهای آسیایی به این ترتیب است:

روز نقره ای کاراته ایران

در دومین روز از رقابتهای کاراته، امیر مهدی زاده در وزن 60- کیلوگرم توانست با رجحان مقابل نماینده فیلیپین و ازبکستان راهی مرحله فینال گردد اما در دیدار نهایی برابر نماینده اندونزی میزبان رقابتها باخت و نقره گرفت. طراوات خاکسار در وزن 55- کیلوگرم نمایندگان افغانستان، اندونزی و چین را شکست داد اما در فینال به چین تایپه نفر اول رنکینگ دنیا باخت و مدال نقره را دریافت کرد. رزیتا علیپور در وزن 61- کیلوگرم با شکست کاراته کاهایی از کره جنوبی، تایلند و ازبکستان راهی فینال شد. علیپور در دیدار نهایی برابر ورزشکاری از چین باخت و سومین نقره تیم کاراته در این روز را از آن خود کرد.

برد والیبالیست ها برابر چین و صعود به دیدار نیمه نهایی

تیم ملی والیبال ایران در مرحله یک هشتم نهایی چین را با نتیجه سه بر صفر شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

حذف کمانداران مرد و چهارمی زنان کامپوند

تیم کامپوند بانوان متشکل از پریسا براتچی، مینو عابدی و فرشته قربانی در مرحله یک هشتم به مصاف مغولستان رفت و این حریف را شکست داد و به مرحله یک چهارم صعود کرد، در نیمه نهایی نتیجه را به کره جنوبی واگذار کرد و از راهیابی به فینال بازماند و راهی دیدار رده بندی شد.

همین طور تیم کامپوند مردان در مرحله یک هشتم نهایی با ترکیب اسماعیل عبادی، نیما محبوبی و مجید قیدی به مصاف بوتان رفت و با پیروزی به مرحله یک چهارم راه پیدا کرد، در این مرحله مقابل تیم مالزی مغلوب و از دور رقابتها کنار رفت.

حذف تیم پینگ پنگ زنان ایران

تیم ملی بانوان ایران با ترکیب مهشید اشتری، ندا شهسواری و مریم صامت برابر قطر برد اما با دوشکست مقابل چین و هند از راهیابی به جمع هشت تیم برتر بازماند. تیم تنیس روی میز مردان هم با ترکیب افشین نوروزی، نیما و نوشاد عالمیان نیز صاحب پیروزی برابر تیم قرقیزستان پیروز شد.

کسب نشان برنز بسکتبال سه نفره مردان و شکست زنان برابر چین

تیم بسکتبال سه نفره مردان ایران در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف چین تایپه رفت و با نتیجه 18 بر 17 به پیروزی دست یافت و راهی نیمه نهایی شد. تیم ایران در این مرحله مقابل تیم چین با نتیجه 21 بر 19 بازنده شد تا به دیدار رده بندی راه یابد. این تیم برای کسب عنوان سوم به مصاف تایلند رفت و نشان برنز بازیها را از آن خود کرد. تیم بسکتبال سه نفره بانوان ایران هم در مرحله یک چهارم نهایی برابر چین 21 بر 7 بازنده شد و از صعود به نیمه نهایی بازماند.

حذف ورزشکاران جوجیستو از بازیها

هر 10 جوجیستوکار ایران در بازیهای آسیایی حذف شدند. در ادامه رقابتهای ورزشکاران این رشته حبیب رنجبر در وزن 85- کیلوگرم بعد از رجحان مقابل نماینده مغولستان برابر حریفی از اردن بازنده شد و از دور رقابتها کنار رفت. محسن حمیدی در وزن 85- کیلوگرم نماینده میزبان را برد اما به قرقیزستان باخت و حذف گشت. حمید امرایی در وزن 77- پیروز شد نماینده کشور کویت را شکست بدهد، اما در مرحله یک هشتم نهایی به اردن باخت و حذف شد. محمد منصوری هم در وزن 77- کیلوگرم در اولین مسابقه مغلوب نماینده قزاقستان شد.

اسکیت های پروازی هم بی مدال ماندند؛ خاتمه کار تیراندازان تنها با یک مدال

تیم ملی تیراندازی ایران آخرین مسابقه خود را در بخش اسکیت اهداف پروازی در دو راند خاتمهی انجام داد که طی آن علی دوستی و رامتین بشارتی به ترتیب در صندلی های 21 و 27 نهاده شدند. به این ترتیب تیم تیراندازی ایران در این رقابتها تنها صاحب یک نشان برنز توسط مه لقا جام بزرگ شد.

خاتمه کار هندبال با عنوان پنجمی

تیم ملی هندبال مردان ایران با شکست 30 بر23 تیم عربستان عنوان پنجم این بازیها را از آن خود کرد. هندبال در کارنامه حضور خود در این بازیها یک نایب قهرمانی و سومی و در بازیهای اینچئون چهارم شده بود.

رتبه 13 و 19 از آن قایقرانان بادبانی ایران

در خاتمه مسابقات بادبانی بازیهای آسیایی، مسعود جانی نسب در رده سیزدهم و نیما رهبری در رتبه نوزدهم رقابتها جای گرفتند.

یک گردن آویز نقره از آن نماینده وزنه برداری

محمدرضا براری در دسته 105 کیلوگرم پیروز به مهار وزنه 176 کیلوگرمی نشد و اوت شد. علی هاشمی در دسته 105 کیلوگرم در مجموع حرکت یک ضرب و دوضرب رکورد 403 کیلوگرم را ثبت کرد و صاحب گردن آویز برنز شد.

صعود کاظم زاده به یک هشتم

سجاد کاظم زاده در وزن 69- کیلوگرم مسابقات بوکس بعد از برد برابر ورشکار فیلیپن امروز با اقتدار رقیبی از ژاپن را شکست داد و به جدول یک هشتم نهایی صعود کرد.

تفتیان ششم شد؛ ملک پور و مقدم حذف

رضا ملک پور به دلیل به حد نصاب نرسیدن دوندگان برای حضور در مرحله مقدماتی دوی 400 متر با مانع به همراه سایر دوندگان حاضر در این مسابقات، راهی مرحله نیمه نهایی شد اما نتوانست از این مرحله صعود کند. حسن تفتیان در مرحله نیمه نهایی دوی 100 متر در رده سوم نهاده شد و به فینال رسید. تفتیان در این مرحله به عنوان ششمی بسنده کرد. رضا مقدم پرتابگر چکش ایران برابر رقبا متوقف شد.

پنچاک سیلات صاحب یک نشان برنز شد

تهمینه کربلایی نماینده ایران در کلاس D وزن 60 تا 65 کیلوگرم این رشته ورزشی، با رجحان مقابل حریفی از قرقیزستان راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل حریفی از ویتنام بازنده شد و به نشان برنز دست یافت.

دومین برد از آن واترپلوی ایران

نمایندگان ایران در دومین دیدار خود در مرحله گروهی مقابل کره جنوبی با نتیجه 16 بر 11 به پیروزی رسیدند.

کاروان ایران همچنان در رده چهارم

کاروان ایران در این روز مدال طلایی کسب نکرد اما جمع نشان های خود را از عدد چهل رد کرد. هم اکنون ایران با 14 طلا، 14 نقره و 12 برنز همچنان در رده چهارم قرار گرفته است. البته اندونزی دو طلا و یک برنز برای تصاحب رده چهارمی فاصله دارد و زنگ خطر را به صدا در آورده است. چین، ژاپن و کره جنوبی نیز همچنان اول تا سوم هستند.

مدال آوران ایران در هجدهمین دوره بازیهای آسیایی:

طلا:

1 - حسن یزدانی - کشتی آزاد

2 - علیرضا کریمی - کشتی آزاد

3 - پرویز هادی - کشتی آزاد

4 - سعید رجبی- تکواندو

5 - میرهاشم حسینی- تکواندو

6 - محمد علی گرایی - کشتی فرنگی

7 - حسین نوری- کشتی فرنگی

8 - عرفان آهنگریان - ووشو

9 - محسن محمدسیفی - ووشو

10- رضا علیپور - سنگ نوردی

11- تیم کبدی بانوان

12- تیم ملی کبدی مردان

13 - سهراب مرادی - وزنه برداری

14 - سجاد گنج زاده - کاراته

نقره:

1 - مرجان سلحشوری - پومسه تکواندو

2 - کوروش بختیار - پومسه تکواندو

3 - زهرا کیانی - ووشو

4 - الهه منصوریان - ووشو

5 - شهربانو منصوریان - ووشو

6 - فرود ظفری - ووشو

7 - تیم روئینگ چهار نفره زنان

8- امیر محمد بخشی - تکواندو

9- تیم شمشیربازی اسلحه سابر مردان

10- نازنین ملایی- قایقرانی روئینگ

11- تیم دو نفره روئینگ

12- طراوت خاکسار - کاراته

13 - امیر مهدیزاده - کاراته

14- رزیتا علیپور - کاراته

برنز:

1 - رضا اطری - کشتی آزاد

2 - فرزان عاشور زاده - تکواندو

3 - علی پاکدامن - شمشیربازی

4 - محمد رضا گرایی- کشتی فرنگی

5 - مهرداد مردانی - کشتی فرنگی

6 - مه لقا جام بزرگ - تیراندازی

7 - تیم روئینگ دو نفره بانوان - قایقرانی

8- ناهید کیانی - تکواندو

9 - حمیده عباسعلی - کاراته

10 - تهمینه کربلایی صادقی - پنجاک سیلات

11-سید علی هاشمی - وزنه برداری

12- تیم بسکتبال سه در سه مردان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 498

به "روز بدون طلای ایران در جاکارتا، زنگ خطر برای صندلی چهارمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز بدون طلای ایران در جاکارتا، زنگ خطر برای صندلی چهارمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید