زمان انتظار اورژانس در بوشهر کمتر از میانگین کشور است

به گزارش بارازعلی، رئیس سازمان اورژانس 115 استان بوشهر گفت: میانگین زمان انتظار برای رسیدن آمبولانس جاده ای و درون شهری به محل حادثه در این استان کمتر از میانگین کشوری است.

زمان انتظار اورژانس در بوشهر کمتر از میانگین کشور است

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از بوشهر- ایرنا، عبدالرحیم دادجو شنبه 21 تیر افزود: میانگین زمان انتظار برای رسیدن آمبولانس در حوادث جاده ای در کشور 15 دقیقه و در درون شهر 9 دقیقه است که این زمان در استان بوشهر برای حوادث جاده ای 9 دقیقه و درون شهری هفت دقیقه است.

وی افزود: باوجود شیوع کرونا و افزایش قابل توجه حجم تماس ها در زمان حاضر خدمت رسانی در زمان مناسب انجام می شود و خدمات اورژانس کاهش نداشته است و آمادگی داریم برای هر تماسی که بر اساس دستورالعمل های تخصصی نیاز است، آمبولانس اعزام کنیم.

رئیس سازمان اورژانس 115 استان بوشهر افزود: در زمان حاضر در استان بوشهر 55 آمبولانس زمینی و یک آمبولانس هوایی در استان بوشهر فعال است و در هر شیفت 110 نفر در این آمبولانس ها حاضر هستند.

دادجو گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر بسیاری از تماس ها تنها به راهنمایی و دادن اطلاعات نیاز داشت اما اکنون با افزایش سطح آگاهی مردم درباره بیماری کووید 19، تماس ها تا حد زیادی تخصصی شده است و در غالب تماس ها نیاز به اعزام آمبولانس وجود دارد.

وی از هم استانی ها خواست با استدلال هایی مانند من قوی هستم، من جوان هستیم، من از کرونا آسیب نمی بینیم و تصوراتی ازاین دست از زیر رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از وسایل حفاظت فردی شانه خالی نکنند زیرا کرونا با هیچ کس سر شوخی ندارد و در استان جوانانی بدون بیماری زمینه ای نیز جان خود را ازدست داده اند.

رئیس سازمان اورژانس 115 استان بوشهر ادامه داد: برای گذراندن بحران کرونا مردم باید به پای کار بیایند و با رعایت پروتکل های بهداشتی به خود، خانواده و فرزندانشان در کادر درمانی اعم از اورژانس و بیمارستان رحم کنند.

دادجو بیان نمود: بااینکه تا به امروز در خدمت رسانی به بیماران کرونا پیروز بوده ایم، اما نیروی انسانی و آمبولانس در استان بوشهر ظرفیت خاصی دارد که به آسانی قابل افزایش نیست، بنابراین مردم نباید با بی توجهی به این بحران کاری کنند که در خدمت رسانی به آن ها ناتوان و شرمنده شویم زیرا با فصل سرما و غلیان بیشتر کرونا شرایط برای ما سخت خواهد شد.

وی بیان نمود: اگر مردم به دلیل گرما یا احساس تنگی نفس از ماسک زدن طفره می فرایند بدانند که خبرنگارانان آن ها در اورژانس و بیمارستان باید تمام وقت لباس های پلاستیکی بپوشند، ماسک بزنند و روی آن نیز از شیلد استفاده کنند و با طولانی شدن این وضع هرروز خسته تر و کم توان تر می شوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1344

به "زمان انتظار اورژانس در بوشهر کمتر از میانگین کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان انتظار اورژانس در بوشهر کمتر از میانگین کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید