ساخت مجسمه بزرگ گمراه کننده ای با واقعیت افزوده و تکنیک های قدیمی چوب سازی

به گزارش بارازعلی، مجموعه ای از مجسمه ها و ساختارهای معماری جدید در شهر تالین، پایتخت کشور استونی نصب شده است. این مجسمه ها برای دو سالانه Tallinn Architecture Biennial سال 2019 طراحی شده اند.

ساخت مجسمه بزرگ گمراه کننده ای با واقعیت افزوده و تکنیک های قدیمی چوب سازی

مجسمه Steampunk توسط چندین شرکت طراحی معماری ساخته شده است و ترکیبی از پیشرفته ترین فناوری های روز جهان و تکنیک های قدیمی کار با چوب ها و ساخت مجسمه های چوبی است.

طرح این مجسمه توسط کامپیوتر و رباتیک کشیده است و در نوع خودش بی نظیرترین و مدرن ترین طراحی محسوب می گردد ولی ظریف کاری های دستی چوب سازی نیز در ساخت این مجسمه استفاده شده است. جنبه هایی که کامپیوتر و رباتیک نمی توانند بدان وارد شوند.

ابتدا، مدل های دیجیتالی از مجسمه آماده شده و بعد توسط فناوری واقعیت افزوده طرح های نهایی ساخته شد. این طرح هایی نهایی راهنمای هنرمندان چوب تراش و تیم سازنده مجسمه Steampunk بودند تا با دست نقش ها و ظریف کاری های پروژه را پیاده سازی نمایند.

ویژگی شاخص این مجسمه، پیچ های درهم و گمراه نماینده ای است که از هر سو نگاه کنید؛ متفاوت با سوی دیگر به نظر می رسند. پیاده سازی چنین طرحی به طور ساده و براساس طراحی های قدیمی غیرممکن است و واقعیت افزوده به یاری طراحان و هنرمندان آمده است.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 679

به "ساخت مجسمه بزرگ گمراه کننده ای با واقعیت افزوده و تکنیک های قدیمی چوب سازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت مجسمه بزرگ گمراه کننده ای با واقعیت افزوده و تکنیک های قدیمی چوب سازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید