ساکنان خانه سالمندان هیدج مشکل خاصی ندارند

به گزارش بارازعلی، خبرنگاران/زنجان مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: جداسازی سالمندان در خانه سالمندان هیدج صورت گرفته و حال کسانی که به ویروس کرونا مبتلا شده بودند هم خوب است.

ساکنان خانه سالمندان هیدج مشکل خاصی ندارند

محمد محمدی قیداری در پی انتشار خبر ابتلای 22 سالمند در خانه نرگس هیدج و در پی پیگیری خبرنگار خبرنگاران در گفت وگو با این خبرگزاری، اظهار کرد: 1100 مددجو در مراکز بهزیستی نگه داری می شوند که یکی از این مراکز، خانه سالمندان هیدج است که با شیوع ویروس کرونا همه کوشش مسئولان این مراکز، حفظ سلامت ساکنان بود که خوشبختانه طی 19 ماه گذشته شرایط مطلوب در مراکز حاکم بوده ولی متاسفانه در روزهای گذشته 22 نفر از 74 سالمند مقیم مرکز سالمندان هیدج به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

وی با بیان اینکه کمبودی از لحاظ دارو و امکانات برای بیماران کرونایی در خانه سالمندان نداریم، اضافه کرد: همه دستورالعمل های بهداشتی به دقت و با جدیت کامل در خانه سالمندان هیدج رعایت می گردد. در حال حاضر مریض بدحال در این مرکز نداریم و از چهار نفر اعزامی به بیمارستان دو نفر ترخیص شده و دو نفر دیگر هم حال خوبی دارند.

این مسئول با اشاره به تامین دو دستگاه اکسیژن ساز و ونتیلاتور، توضیح داد: خانه سالمندان یک مرکز تجمعی بوده و افراد زندگی جمعی دارند ولی بعد از ابتلای افراد در مرکز هیدج، بلافاصله جداسازی انجام شد و علاوه بر تست سریع کرونا، علائم حیاتی و بحث های تخصصی مربوط به کرونا را هم انجام می دهیم.

محمدی قیداری ادامه داد: همه افراد حاضر در مراکز بهزیستی دو دُز واکسن کرونا را دریافت نموده اند و پروتکل های بهداشتی و مسائل مربوط به حوزه بهداشت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان در مراکز اجرا می گردد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه از مادریاران و پرستاران حاضر در مراکز هم تست گرفته می گردد و مشکل خاصی در مراکز بهزیستی وجود ندارد، گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا، به ویژه شرایط قرمز و در خانه سالمندان، علاوه بر اینکه دیدار و پذیرش تازه صورت نمی گیرد، ورود و خروج ها هم کنترل شده و با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 شهریور 1400 بروزرسانی: 16 شهریور 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2010

به "ساکنان خانه سالمندان هیدج مشکل خاصی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساکنان خانه سالمندان هیدج مشکل خاصی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید