سفر به شمال تایلند

به گزارش بارازعلی، در تور تایلند باید به نقاط شمالی آن نیز سفر داشته باشید،. شمال تایلند از مزارع صاف و تخت برنج در بخش ‌های روستایی بالای بانکوک آغازشده و به‌سوی شمال و کوهستان‌هایی که مرزهای میانمار و لائوس در آن‌ها قرار دارد کشیده شده است.

سفر به شمال تایلند

تایلند منطقه گسترده‌ای است که به طور عجیبی ازنظر فرهنگی و جغرافیای با بخش جنوبی متفاوت است. بخش شمالی تایلند، زبان، غذاها، عقاید، مراسم ‌مذهبی و سبک معماری محکم و پایدار مخصوص به خود را دارد که این سبک معماری امروزه لانا نام دارد. ویژگی اصلی فیزیکی مناطق شمالی تایلند کوهستان‌‌های آن می‌باشد که با جداسازی و ایزوله کردن محل زندگی افراد محلی، موجب شکل‌گیری فرهنگ و زیرگروه‌های فرهنگی متفاوت شده است.

چیانگ مای (Chiang Mai)، یکی از بهترین شهرهایی است که در تور تایلند بهتر است به بازدید آن بروید. مناطق چیانگ رای (Chiang Rai)، چیانگ سن (Chiang Saen)، مای هونگ سون (Mae Hong Son)، فرای (Phrae) و نان (Nan) نیز به‌اندازه کافی جاذبه‌های گردشگری و به‌خصوص مکان‌های باستانی را عالی برای بازدید در تور تایلند دارند. مناطق مرتفع کوهستانی و جنگلی‌ که این شهرهای ویژه را از هم جدا کرده‌ است. اقامتگاه‌های ساده در پارک ملی، اقامتگاه‌های لوکس، چشمه‌های آب گرم، کمپ‌های فیل‌سواری از اصلی‌ترین جاذبه‌های این مناطق برای بازدید و تجربه هستند. چینگ رای نیز یک محل بسیار مناسب برای پیاده‌روی یا تپه نوردی به مقصد دهکده‌های قبایل سنتی می‌باشد که می‌توان به آن‌ها از طریق مسیرهای دامنه کوه و یا از طریق مسیر کوتاه‌ با فیل‌سواری رسید.

جاده‌ هایی پیچ‌درپیچ از چینگ رای به ‌سوی شهرهای موجود در تپه‌ها و کوه‌های اطراف شما را به اعماق کوه‌ها و مناطقی دست نیافتی خواهد برد. جایی که نوادگان سربازهای چینی‌ که در زمان تسلط کمونیست‌‌ها بر چین به این منطقه فرار کردند و زندگی خود را در آنجا اغاز کردند و به کشت دادن چای و قهوه مشغول شدند. منطقه نان نیز در کوه‌هایی دورافتاده و در گوشه مرزهای بین لائوس و میانمار قرارگرفته است.

انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 774

به "سفر به شمال تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به شمال تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید