تور عمان: سفر قریب الوقوع ولیعهد سعودی به عمان

به گزارش بارازعلی، دو فرد آگاه اعلام کردند که ولیعهد سعودی میخواهد به عمان سفر کند.

تور عمان: سفر قریب الوقوع ولیعهد سعودی به عمان

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری بلومبرگ به نقل از دو منابع اظهار داشت که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی میخواهد برای اولین بار به عمان سفر کند.

پایگاه خبری الخلیج النو نوشت : این سفر احتمالا منافع اقتصادی برای عمان داشته باشد که در حال کوشش برای متنوع سازی اقتصاد خود بدور از اقتصاد مبتنی بر نفت است.

درگذشت سلطان قابوس بن سعید پادشاه سابق عمان در سال گذشته که پنج دهه بر کشور حکومت کرد، فرصت هایی را برای تغییر ایجاد کرد و در اوایل امسال، سلطان نو هیثم بن طارق پادشاه عمان در اولین سفر رسمی خود به خارج از کشور به عربستان سعودی سفر کرد.

سفر سلطان هیثم بن طارق به عربستان سعودی نشانه ای شگفت آور از اهمیت روابط عمان با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بود. اگرچه عمان در بیشتر بحران های منطقه به ویژه در مورد تنش جاری با ایران که بیشتر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را درگیر خود می نماید، موضعی خنثی اتخاذ نموده است؛ اما این کشور همیشه روابط سیاسی و اقتصادی با همسایگان عرب خود را در اولویت قرار داده است. برقراری روابط نزدیک عمان با عربستان که در کوشش است که اقتصاد خود را از نفت دور کند، یک فرصت مهم برای عربستان به شمار می رود.

نزدیکی عربستان به عمان در حالی رخ می دهد که محمد بن سلمان در کوشش است تا با دولت هایی که رویکرد متفاوت با این کشور در مورد ایران دارند، روابطی استراتژیک برقرار کند.

چالش های اقتصادی و اقتصادی پیش روی پادشاهی عمان اهمیت روابط اقتصادی با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را دوچندان نموده است؛ چراکه احتیاج عمان به جذب سرمایه گذاری خارجی، تقویت بخش خصوصی برای ایجاد مشاغل، حل معضلات اقتصادی، دریافت وام، تقویت همکاری اقتصادی با کشورهای حوزه خلیج فارس مانند عربستان سعودی، قطر و امارات متحده عربی را برای دستیابی به ثبات بااهمیت می سازد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2109

به "تور عمان: سفر قریب الوقوع ولیعهد سعودی به عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور عمان: سفر قریب الوقوع ولیعهد سعودی به عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید