وزیران اروپایی دوشنبه درباره برجام رایزنی می نمایند

به گزارش بارازعلی، وزیران اروپایی روز دوشنبه درباره چگونگی تعامل با کشور های عربی در حالی که به سوی احیای برجام با ایران می فرایند، رایزنی می نمایند.

وزیران اروپایی دوشنبه درباره برجام رایزنی می نمایند

با ما سفر کنید و با تور زمستانی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرنگار روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در پیغامی در توییتر به برنامه وزیران خارجه کشور های اروپایی درباره چگونگی تعامل با کشور های عربی همزمان با کوشش ها برای احیای برجام اشاره نمود.

این خبرنگار در این پیغام توییتری نوشت: یک دیپلمات ارشد گفته که بعضی از مذاکرات روز دوشنبه درباره برجام در میان وزیران خارجه اروپایی درباره چگونگی تعامل با کشور های حاشیه خلیج فارس در حالی که طرف ها به سوی احیای توافق (با ایران) می فرایند، است.

این خبرنگار یادآوری کرد که مدیران سیاسی سه کشور اروپایی هفته گذشته به کشور های منطقه سفر نموده بودند.

این مدیران سیاسی هفته پیش به عربستان سعودی، امارات و عمان برای رایزنی درباره ایران و برجام سفر نموده اند.

بر اساس گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، این اقدامی اولیه برای یاری به آمریکا جهت کاستن از نگرانی های کشور های حاشیه خلیج [فارس]درباره از سرگیری دیپلماسی با ایران و بازگشت احتمالی به برجام است.

جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا هنوز به صورت صریح و شفاف سیاست خود درباره بازگشت آمریکا به برجام را معین ننموده است. او و مشاورانش گفته اند قصد دارند از بازگشت به برجام به عنوان سکویی برای همکاری با متحدان واشنگتن جهت تقویت این توافق هسته ای بهره بگیرند.

در این میان، بعضی از کشور های عربی از جمله عربستان سعودی و امارات خواسته اند دولت آمریکا درباره بازگشت به برجام با آن ها مشورت کند.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بعد از خروج از توافق هسته ای برجام تحریم های فراوانی علیه ایران اعمال نموده. دولت او روز آدینه گذشته در واپسین روز های حضور در قدرت تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال کرد.

بایدن قبل از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در یادداشتی در سی ان ان نوشته بود: من جهت معتبری برای بازگشت دیپلماسی با ایران به تهران پیشنهاد خواهم کرد. اگر ایران به پایبندی موشکافانه بازشود، آمریکا به عنوان نقطه آغازی برای مذاکرات متعاقب، به این توافق بازخواهد گشت.

با آنکه جو بایدن گفته به توافق هسته ای با ایران برمی شود، اظهارات او و تیمش درباره فرایند این بازگشت و ارتباط آن با مذاکرات متعاقبی که گفته شده هدف آن قوی تر و طولانی تر کردن برجام است هنوز چندان روشن نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1671

به "وزیران اروپایی دوشنبه درباره برجام رایزنی می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیران اروپایی دوشنبه درباره برجام رایزنی می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید