سیستم تشخیص چهره چین به اشتباه یک تبلیغ اتوبوس را اخلال گر معرفی کرد

به گزارش بارازعلی، سیستم تشخیص چهره چین هر روز خبرساز می گردد و نقدها بیشتری را متوجه خود می نماید.

سیستم تشخیص چهره چین به اشتباه یک تبلیغ اتوبوس را اخلال گر معرفی کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

یکی از این نقدها بر قدرت تشخیص و فناوری های پشت سر آن بازمی گردد. مثلا چه اتفاقی می افتد این فناوری اشتباه کند یا دارای خطای مثبت کاذب (false positive) باشد؟

برای نمونه، سیستم تشخیص فناوری پلیس ایالت نانگبو، تصویر یک تاجر زن معروف چین در یک تبلیغ اتوبوسی را برهم زننده نظم و قانون شناخت. سیستم این طور نشان می داد این زن به قوانین و علایم هدایت و رانندگی توجهی ندارد.

پلیس پس از دریافت عکس و شناسه دانگ مینگژو (Dong Mingzhu) تاجر معروف چینی به عنوان یک برهم زننده نظم شهری، اقدام به آنالیز های بیشتر نموده و سریعا متوجه شد سیستم تشخیص چهره دچار اشتباه شده است.

این خطا به علت استفاده از چهره مینگژو در یک آگهی اتوبوسی اتفاق افتاده و سیستم تشخیص چهره تصور کرد این فرد رفتاری غیرعادی در خیابان ها دارد.

پلیس پس از این اشتباه، سابقه آن را در سیستم پاک نموده است و می گوید فناوری تشخیص چهره این سیستم را ارتقا داده است تا از این خطاها جلوگیری گردد.

پلیس می گوید با ارتقای انجام شده میزان شناخت اشتباه کاهش پیدا می نماید. اگرچه، هنوز به طور کامل معین نیست پلیس چگونه این مسئله را حل نموده است و با اطمینان از کاهش تشخیص اشتباه صحبت می نماید.

افزایش نگرانی ها از آینده

در حالی که این موضوع باعث تمسخر سیستم تشخیص چهره چین شده است و رسانه ها دارند از آن انتقاد می نمایند؛ این واقعیت بیشتر اهمیت پیدا می نماید که باید نگران اشتباهات این فناوری بود.

چه مکانیزمی وجود دارد که از معرفی اشتباهی افراد عادی به عنوان متهم و خلاف کار جلوگیری گردد؟ اگر بدون اطلاع آن ها، برایشان پرونده سازی انجام گردد و اطلاعاتی اشتباه ثبت گردد؛ چه اتفاقی می افتد؟

چین هر روز در حال توسعه فناوری های تشخیص چهره خود است و در بسیاری از شهرها، اماکن، استادیوم ها، متروها و مسیرهای پرتردد و شلوغ از دوربین ها و تجهیزات مرتبط استفاده نموده است.

این کشور به فناوری تشخیص چهره هم قانع نیست و در حال توسعه فناوری برای معین هویت افراد از روی پیاده روی آن ها است.

فناوری تشخیص چهره در چین به مرزی رسیده که می تواند به کشورهای دیگر صادر گردد و چندین شرکت بزرگ و استارتاپی نرم افزارهای facial recognition می فروشند.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 501

به "سیستم تشخیص چهره چین به اشتباه یک تبلیغ اتوبوس را اخلال گر معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم تشخیص چهره چین به اشتباه یک تبلیغ اتوبوس را اخلال گر معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید