عبدالله: اگر طرح دولت فراگیر پذیرفته نشود کابینه معرفی می کنیم

به گزارش بارازعلی، عبدالله بیان نمود که اگر طرح دولت فراگیر پذیرفته نشود فردا فرمان ایجاد دولت همه شمول را صادر می نماید.

عبدالله: اگر طرح دولت فراگیر پذیرفته نشود کابینه معرفی می کنیم

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عبدالله عبدالله که در پی درخواست جمعی از بزرگان سیاسی افغانستان مهلت مذاکره با اشرف غنی برای رسیدن به یک تفاهم سیاسی را تمدید نموده بود گفت که فردا (شنبه) کابینه اش را معرفی می نماید.

عبدالله در پیامی هشدار داد که اگر طرح حکومت فراگیر پذیرفته نشود، شنبه فرمان دولت همه شمول را صادر خواهم کرد.

فضل احمد معنوی از اعضای ارشد تیم ثبات و همگرایی نیز گفت که تا به امروز توافق و یا پیشرفتی در گفت وگوها صورت نگرفته و دو طرف بر مواضع خود پافشاری دارند.

وی اضافه کرد که احتمالاً فشارهای بین المللی برای ایجاد یک دولت فراگیر در افغانستان افزایش یافته و میزان یاری های خارجی به این کشور کاهش خواهد یافت اما باور داریم جامعه جهانی پایان در کنار مردم خواهد ایستاد.

معنوی ادامه داد: تقلب و کودتا محکوم به شکست است، قدرت و اعتبار از آن مردم می باشد و انحصار، تک محوری و تمرکز پایان خواهد یافت.

پیش از این اشرف غنی نیز برای ایجاد فضای مساعد برای گفت وگوهای سیاسی فرایند تعیین مقامات دولتی و تعیین اعضای کابینه را متوقف نموده بود.

براساس طرح عبدالله برای ایجاد دولت فراگیر دو تیم پیشتاز انتخابات باید حکومت فراگیر تشکیل دهند و یک تیم به عنوان رئیس جمهور و تیم دیگر به عنوان نخست وزیر اجرایی در ساختار سیاسی آینده افغانستان کرا نمایند.

در این طرح که توسط رسانه ها منتشر شده، آمده است که رئیس جمهور باید 40 درصد در تعیین وزرا و مقامات محلی سهم داشته باشد اما نخست وزیر اجرایی 60 درصد این صلاحیت ها را دارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1150

به "عبدالله: اگر طرح دولت فراگیر پذیرفته نشود کابینه معرفی می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالله: اگر طرح دولت فراگیر پذیرفته نشود کابینه معرفی می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید