تور ارزان قطر: کارشناسان ایرانی صنایع دستی قطر را احیا می نمایند

به گزارش بارازعلی، ایرنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشورمان، کارشناسان ایرانی صنایع دستی قطر را احیا می نمایند.

تور ارزان قطر: کارشناسان ایرانی صنایع دستی قطر را احیا می نمایند

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

سید عزت الله ضرغامی با عبدالرحمن بن حمد بن جاسم آل ثانی، وزیر فرهنگ قطر دیدار و گفت و گو کرد.

تشکیل کمیته جام جهانی قطر در راستای طرح برنامه ها و ایده های طرفین برای استفاده حداکثری از ظرفیت جام جهانی بعلاوه بکارگیری کارشناسان متخصص ایرانی برای انتقال تجربه و احیای صنایع دستی قطر از مهمترین موارد مطرح شده در جلسه ضرغامی با وزیر فرهنگ قطر بود.

راه اندازی کارگاه های صنایع دستی و در اختیار گذاشتن تابلوهای تبلیغاتی برای معرفی ظرفیت های ایران از جمله مواردی بود که از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این جلسه مطرح شد.

ضرغامی در این دیدار رابطه ایران و قطر را دارای سابقه طولانی دانست و بر استفاده از فرصت جام جهانی قطر برای ارتقای همکاری های عمیق در سه حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی بین دو کشور تاکید نمود.

جام جهانی فرصتی مغتنم برای آشنایی جهان با اسلام است

ضرغامی بعلاوه ابراز خرسندی کرد که کمیته جام جهانی تشکیل و اولین جلسه آن بزودی با حضور مسئولان دو طرف برگزار گردد.

وزیر میراث فرهنگی بعلاوه رویداد جام جهانی را فرصتی مغتنم برای آشنایی جهان با اسلام عنوان نمود و اضافه نمود: در گذشته یکی از ماموریت های استکبار جهانی و سینمای هالیوود تحقیر اسلام بود که این سیاست پس از پیروزی انقلاب اسلامی به سمت ایران هراسی و اختلاف افکنی بین ایرانی ها و عرب ها تغییر کرد.

ضرغامی در ادامه به توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با امیر قطر را مبنی بر اینکه باید طرفین متوجه این خطر باشند، اشاره نمود.

وی به 300 رشته صنایع دستی ایران اشاره نمود و اضافه نمود: بخش زیادی از آنها از نظر فرهنگی قرابت نزدیکی با قطر دارند و میتوان برای انتقال تجربه های هنرمندان ایرانی به هنرمندان قطری برنامه های گروهی برگزار کرد.

ماموریت ویژه وزیر به معاون صنایع دستی برای احیای رشته های صنایع دستی قطر به وسیله کارشناسان ایرانی یکی از موضوعات مهمی بود که در این نشست مطرح شد.

ضرغامی با ابراز خوشحالی از سابقه رسانه ای وزیر فرهنگ قطر اضافه نمود: حوزه تخصصی من نیز رسانه است و روی رسانه های قطر نیز مطالعاتی داشتم. شما در این حوزه خوب کار کردید و شبکه الجزیره جز مهمترین رسانه های جهان است.

مناسبات فرهنگی ایران و قطر، میراثی که باید به نسل های آینده منتقل گردد

آل ثانی نیز در این دیدار بر اشتراکات فرهنگی و اهمیت روابط دو کشور و اهتمام ویژه برای توسعه این روابط در تمامی زمینه ها تاکید نمود.

وزیر فرهنگ قطر با اشاره به تاریخ مشترک و اینکه از گذشته تبادلات تجاری، فکری و اندیشه ای بین دو کشور وجود داشته است، توسعه روابط و اشتراکات فرهنگی را میراثی دانست که از گذشته رسیده و باید به نسل های آینده منتقل گردد.

وزیر فرهنگ قطر به سفر امیر قطر به ایران اشاره نمود و اضافه نمود: این سفر در راستای پیگیری و به انتها رساندن تفاهم نامه هایی که در سفر ریاست جمهوری ایران به قطر امضا شد، انجام گرفته است.

آل ثانی به آشنایی با صنایع دستی ایران اشاره نمود و اضافه نمود: صنایع دستی ایران برای ما غریبه نیست. با توجه به نزدیکی جغرافیایی و پیشینه تاریخی دو کشور، از گذشته با این آثار آشنایی داریم. این آثار که نتیجه پژوهش های بسیار هستند، بخش جدانشدنی فرهنگ ایران محسوب می شوند.

وی با تحسین صنایع دستی ایران بیان نمود: در سفرهایم به شهرهای مختلف ایران شاهد بودم که ساخت این صنایع دستی صبر و بردباری بسیاری احتیاج دارد. بسیاری از صنایع دستی قطر از بین رفته و ما برای احیای آنها به تجارب شما احتیاج داریم.

روابط ایران و قطر فراتر از رویدادهاست

آل ثانی بعلاوه با طرح پیشنهاد تشکیل کمیته جام جهانی متذکر شد: تشکیل این کمیته و کارگروه های مرتبط می تواند منجر به طرح ایده ها و نتیجه بهتر گردد.

وزیر فرهنگ قطر همگرایی بین قطر و ایران را فراتر از حوادث و رویدادها دانست و اضافه نمود: جام جهانی رویداد گذرایی است، درصورتیکه روابط ما پایدار و راسخ است. ما برای ملت و دولت ایران احترام بسیار قائلیم و مواضع شرافتمندانه ایران را در قبال قطر هیچ وقت فراموش نمی کنیم. کسانی که در روزهای سخت کنار ما ایستادند، برای ما دارای ارزش و احترام بسیار هستند.

آل ثانی ابراز امیدواری کرد که این سفر آغازی برای افزایش هر چه بهتر و بیشتر روابط بین دو کشور باشد و گفت: فعال سازی و استمرار روابط فرهنگی مدنظر دولت قطر است. بنده شخصا برای پایدار کردن این روابط دست دوستی به سمت شما دراز میکنم.

منبع: همگردی
انتشار: 14 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2307

به "تور ارزان قطر: کارشناسان ایرانی صنایع دستی قطر را احیا می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان قطر: کارشناسان ایرانی صنایع دستی قطر را احیا می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید