غار سونگ دونگ ویتنام، بزرگترین غار دنیا

به گزارش بارازعلی، بزرگترین غار دنیا

سونگ دونگ در قلب پارک ملی فونگ نا کِبنگ در استان کوانگ بین ویتنام قرار گرفته است. این غار که به تازگی توسط دو محقق در سال 2009 تا 2010 کشف شده است، از سال 2013 برای گردشگران باز است. گفته می گردد که افرادی که قله اورست را صعود نموده اند از افرادی که از این غار دیدن نموده اند بیشتر هستند، و این موضوع به این خاطر است که این غار هنوز در میان مردم دنیا و گردشگران آن چنان شناخته شده نیست. غار سونگ دونگ ویتنام بزرگترین غار دنیا است که تا کنون کشف شده و قابل بازدید برای گردشگران می باشد. با خبرنگاران همراه باشید.

غار سونگ دونگ ویتنام، بزرگترین غار دنیا

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

غار سونگ دونگ ویتنام

تصور کنید که در اعماق بزرگترین غار دنیا در یک فضایی بر خلاف هرآنچه تا کنون دیده اید، قدم می زنید. غاری بسیار بزرگ است که یک هواپیمای 747 می تواند از درون آن پرواز کند. یک فضای بسیار هیجان انگیز که باعث می گردد شما از خودتان سؤال کنید که آیا هنوز هم در سیاره زمین هستید. مناظر درون غار سونگ دونگ در هیچ جای دیگری یافت نمی گردد، استالاگمیت های عظیمی که از زمین به بالا رشد نموده اند و استالاکتیت هایی که مانند موجودات فضایی از سقف آویزانند.

جنگل هایی که درون غار ظاهر می شوند، صحنه بسیار حیرت انگیزی است که شما باید آن را ببینید باور کنید. ابرهایی در سراسر منظره دیده می شوند که نتیجه سیستم آب و هوایی مختص غار هستند. تالارهایی که با فسیل های باستانی تزیین شده اند که آن ها شواهدی هستند که نشان می دهند زمین میلیون ها سال است که زنده می باشد. زمانی که به زمانی که دهانه غار نزدیک می شوید، هوای خنکی به صورتتان می خورد که زندگی را به شما برمی گرداند. این خنکای غیر قابل باور، به شما نشان می دهد که قرار است جادویی بیش از یک غار را مشاهده کنید.

بزرگ ترین غار دنیا چگونه کشف شد؟

فردی محلی به نام هو خان بیشتر روزهای هفته را در جنگل های اطراف غار می گذراند تا برای فروش و کسب در آمد غذا و چوب پیدا کند. در سال 1990 او که به خاطر شکار بیرون رفته بود، از یک صخره بالا رفت و از کنار آن برای جستجو به جنگل نوردی پرداخت. در همین زمان او به دهانه ای رسید که ابرهایی مه مانند از آن بیرون می آمدند و همزمان صدای برخورد آب با دیواره های غار شنیده می شد. وقتی او باد شدیدی که از غار بیرون می آمد را احساس کرد تصمیم گرفت که برای جستجوی بیشتر به درون غار رود. اما بعد از آن که به خانه برگشت راه غار را گم کرد و کم کم آن غار از ذهن او رفت.

در همان زمان دو عضو از انجمن تحقیقات غار انگلیس (BCRA)، هاوارد و دب لیمبرت در فونگ نا در حال تحقیق بر روی محیط و پیدا کردن غارهای مختلف بودند. آن ها با خان هو آشنا شدند و در این آشنایی او اشاره نمود که غاری دیده است که در داخل آن ابر و رودخانه موجود می باشد. بعد از چندین کوشش های بی انتها، آن ها به این نتیجه رسیدند که این دهانه غار مرموز به احتمال قوی در میان جنگل مدفون شده است.

در سال 2008، خان هو که در حالی که مجددا جمع آوری غذا بود بزرگ ترین غار دنیا را دوباره پیدا کرد و به طور دقیق جهت دسترسی به آن را نشانه گذاری کرد. در سال 2009، او تیم هاوارد، دب و محققان دیگری را به سمت غار هدایت کرد که بعد از کشف آن به غار هانگ سون دونگ به معنی غار کوه رودخانه نام گذاری شد.

زمین شناسی غار سونگ دونگ ویتنام

پارک ملی فونگ نا کِبنگ در ویتنام شامل قدیمی ترین سیسیتم کارست (پدیده خوردگی و انحلال توده سنگ های کربناته) در آسیا می باشد که بین 400 تا 450 میلیون سال سن دارند. غار سونگ دونگ، نسبتا جوان تر می باشد و با تحلیل کاوشگران به تاریخ 3 میلیون سال پیش برمیگردد.

این غار که در روی یک گسل شکل گرفته است، دارای رود عظیم رائو تونگ می باشد که از صخره ها گذر نموده و به شکل تونل بزرگی در زیر کوه ها دیده می گردد. گودال های عظیمی که به دالینز معروف می باشند، چیزی حدود 300 هزار سال پیش فرو ریخته اند که در نتیجه آن ورودی این غار شکل گرفت. مرواریدهای غار که به اندازه توپ بیسبال هستند به دلیل فرو ریختن آب از سقف غار تشکیل شده اند.

غار سونگ دونگ ویتنام چقدر وسعت دارد؟

اولین اکتشاف در یک ارتفاع 80 متری شکل گرفت که به شوخی آن را دیوار بزرگ ویتنام می نامند. در سال 2010 دومین باری که محققان به اکتشاف غار پرداختند بالاخره پیروز شدند که از این دیوار بالا بروند و ادامه غار را کشف نمایند. آن زمان بود که غار سونگ دونگ ویتنام به عنوان بزرگترین غار دنیا نامگذاری شد.

سونگ دونگ که بیش از 5 کیلومتر طول دارد و با قسمت هایی با ارتفاه 200 متر و عرض 150 متر، آن قدر بزرگ است که می تواند یک محله در یکی از بزرگترین شهرهای دنیا را با برج های 40 طبقه ای در خود جای دهد. با حجم کل اندازه گیری شده 38.5 میلیون متر مکعب، این غار به راحتی بر غار گوزن در مالزی را که بزرگ ترین غار قبلی شناخته می گردد، پیروز می گردد. استالاگمیت ها تا ارتفاع 80 متر نیز دیده شده اند که بلندترین در دنیا می باشند.

روستای بن دونگ اتنیک

برای رسیدن به هانگ سون دونگ، ماجراجویان ابتدا باید از روستای بن دونگ اتنیک عبور نمایند. تنها روستای واقع در داخل پارک ملی فونگ نا کِبنگ، کمتر از 40 نفر جمعیت را تشکیل می دهد. زندگی برای این جمعیت اندک اینجا سخت می باشد، زیرا آن ها از دیگر نقاط دنیا بسیار دور می باشند و امکانات زیادی ندارند.

البته کشف این غار که به توسعه گردشگری منطقه یاری نموده است، روز به روز وضعیت مالی مردم را بهبود می بخشد. برای بسیاری از گردشگران بازدید از بزرگترین غار دنیا و ملاقات با مردم مهمان نواز این روستا، بخش بسیار جذابی از سفرشان به ویتنام بوده است. بن دونگ به شما یک زندگی را نشان می دهد که برای چندین صده دچار تغییر چندانی نشده است.

منبع: oxalis.com.vn

منبع: الی گشت
انتشار: 7 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 374

به "غار سونگ دونگ ویتنام، بزرگترین غار دنیا" امتیاز دهید

2 کاربر به "غار سونگ دونگ ویتنام، بزرگترین غار دنیا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غار سونگ دونگ ویتنام، بزرگترین غار دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید