فیسبوک Giphy را با پرداخت 400 میلیون دلار خرید

به گزارش بارازعلی، Giphy یک وب سایت محبوب در زمینه ساخت و اشتراک فایل های گیف است که برای ادغام در شبکه اجتماعی پرطرفدار اینستاگرام توسط فیسبوک خریداری شده. در حالی که دو طرف معامله ارزش این قرارداد را اعلام نکرده اند، گزارش ها خبر از ارزش 400 میلیون دلاری آن می دهند.

فیسبوک Giphy را با پرداخت 400 میلیون دلار خرید

در حالی فیسبوک دست به چنین خریدی زده که رگولاتورها در حال آنالیز خرید های شرکت های عظیم از جمله اپل، گوگل و مایکروسافت هستند. در سال 2015 این شبکه اجتماعی بدنبال خرید Giphy بود که البته چنین پیشنهادی از سوی این وب سایت رد شد و تصمیم گرفت با چندین شبکه اجتماعی به کار خود ادامه دهد، البته این دو شرکت چنین گفتگوهایی را تایید ننموده اند.

Giphy تبدیل به بخشی از اینستاگرام می گردد و بر اساس گفته فیسبوک، کتابخانه فایل های گیف این وب سایت علاوه بر اینستاگرام درون دیگر اپلیکیشن های متعلق به فیسبوک نیز ادغام خواهد شد. ویشال شاه، معاون فراوری اینستاگرام اعلام نموده:

مردم همچنان قادر به آپلود فایل های گیف خود خواهند بود، توسعه دهندگان و شرکای API نیز به APIهای Giphy دسترسی خواهند داشت و جامعه خلاق Giphy همچنان می توانند محتوای عالی خود را فراوری نمایند.

Giphy اعلام نموده که با این قرارداد، در اکوسیستم عظیمتری قابل دسترس خواهد بود. در حالی خبر این معامله منتشر شده که پروژه آزادی های مالی آمریکا که یک گروه دفاع از ضد انحصار است در بیانیه ای از رگولاتورها درخواست نموده این معامله را مورد آنالیز قرار دهند و مانع از انجام آن شوند. آلفابت در سال 2018 پلتفرم گیف Tenor را خریداری و آن را درون قابلیت جستجوی تصاویر خود ادغام کرد.

سخنگوی فیسبوک اعلام نموده که ادغام کنونی Giphy در شبکه های اجتماعی مانند توییتر و تیک تاک تغییری نخواهد کرد و فایل های گیف مکانیزم ردیابی آنلاین ندارند. بسیاری نگران جمع آوری اطلاعات شخصی خود توسط فیسبوک هستند. در حال حاضر کمیسیون فدرال تجارت نسبت به این معامله از خود واکنشی نشان نداده. فیسبوک خبر از این داده که 50 درصد ترافیک کنونی Giphy مربوط به اپلیکیشن های این شرکت است که نیمی از آن را کاربران اینستاگرام تشکیل می دهند.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1249

به "فیسبوک Giphy را با پرداخت 400 میلیون دلار خرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیسبوک Giphy را با پرداخت 400 میلیون دلار خرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید