لئوپارد CS10 جایگزین کوپا T210 می گردد

به گزارش بارازعلی، شرکت ریگان خودرو یکی از جدیدترین شرکت های فعال در صنعت خودروسازی کشور است که کار خود را از سال 1386 شروع کرد. ریگان خودرو فعالیت خود را در زمینه طراحی و توسعه قطعات خودروها، ساخت و فراوری و مونتاژ خودروهای مختلف، خرید، فروش و توریع، صاردات، واردات و بازرگانی وسایل نقلیه عمومی و قطعات و اجزا مربوط به آنها متمرکز نموده است.

لئوپارد CS10 جایگزین کوپا T210 می گردد

در سال 1392 ریگان خودرو پس از وقفه ای کوتاه، به علت رکورد بازارهای داخلی در زمینه ساخت و فراوری خودروها، به خصوص صنایع خودروسازی کرمان، اقدام به عقد قرارداد با شرکت های خارجی و به خصوص شرکت های چینی نمود تا بتواند وقفه خود را جبران نموده و به روزهای اوج خود بازگردد.

از ابتدای فعالیت شرکت ریگان خودرو در زمینه مونتاژ خودرو این احتمال داده می شد که این خودروساز بخش خصوصی همکاری را با کمپانی چانگ فِنگ چین شروع کند و لئوپارد CS10 را به خط فراوری خود بیاورد. اما با حضور کوپا T210 این موضوع از اذهان عمومی دور شد.

حال با مطرح شدن توقف فعالیت کمپانی زوتی در بازارهای صادراتی به خاطر مسائل مالی و از سویی مسائل مربوط به تحریم صنعت خودروی ایران، حضور لئوپارد CS10 کمپانی چانگ فنگ در ریگان خودرو قطعی شده است.

  • قیمت خرید و فروش انواع خودروی ریگان
نمایی از پشت لئوپارد CS10

این روزها ریگانی ها در حال توسعه دانش فنی در شبکه خدمات پس از فروش و نمایندگی های خود هستند تا بتوانند در آینده خدمات مناسبی به این خورو ارائه نمایند. از طرفی به نظر می رسد نمونه های اولیه این خودرو به صورت CKD+ وارد کشور گردد. اما در آینه نزدیک بدنه های این خودرو نیز در راستای داخلی سازی در خط رنگ کرمان موتور بم رنگ آمیزی می شوند.

ریگان خودرو میخواهد تا سرانجام امسال تعهدات سال 1397 کوپا T210 را با همان خودروی ذکر شده در قرارداد تحویل بدهد و برای الباقی تعهدات امکان طرح تبدیل با خودروهای دیگر را فراهم کند. براساس تصاویر خط فراوری این خودروساز، در کنار مونتاژ کوپا T210 فراوری آزمایشی JMC S350 هم در این شرکت شروع شده و ریگان خودرو برنامه دارد تا نسخه دو دیفرانسیل و فول آپشن این خودرو را به دست مشتریان برساند.

بیشتر بخوانید: لیفان X70 معرفی گردید

اما با توجه به کلاس فنی JMC S350 که یک شاسی بلند دو دیفرانسیل و شاسی مستقل به شمار میرود و رده قیمتی متفاوتی را نسبت به کوپا T210 تجربه می نماید، بدیهی است که بخش قابل توجهی از حواله داران ریگان خودرو تمایلی به تحویل گرفتن این خودرو ندارند، به همین علت فرایند اخذ مجوزهای فراوری لئوپارد CS10 در ریگان خودرو شروع شده و به احتمال زیاد، تعهدات مربوط به سال 1398 کوپا T210 با این خودرو جبران خواهند شد.

اطلاعات اولیه نشان می دهد که چانگ فنگ لئوپارد CS10 به پیشرانه دو لیتری توربو 177 اسب بخار و 250 نیوتن متر جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه مجهز است.

نمای داخلی لئوپارد CS10

کمپانی چانگ فنگ برای سال 2019 فیس لیفت بیرونی و تغییرات دکوراسیون کابین را برای این کراس اوور خود در نظر گرفت و حال قرار است تا این نمونه از لئوپارد به بازار ایران راه یابد.

این خودرو دارای امکاناتی مانند، استارت دکمه ای، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سانروف، سیستم کنترل پایداری، سامانه استارت استاپ، جلو آمپر و نمایشگر یک پارچه روی داشبورد، تریم داخلی چرم، کروز کنترل و… است. با این حال قیمت این خودرو در بازار جهانی کمتر از کوپا T210 و JMC S350 است.

هر چند ریگان خودرو بین زیر مجموعه های کرمان موتور سال های گذشته آنطور که باید و شاید نتوانسته خود را مطرح کند، اما به نظر می رسد در آینده با همکاری های بیشتر با چانگ فنگ این فرایند را اصلاح خواهد نمود.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2330

به "لئوپارد CS10 جایگزین کوپا T210 می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لئوپارد CS10 جایگزین کوپا T210 می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید