لنز گوگل، دست خط بد پزشک ها را با استفاده از دوربین گوشی رمزگشایی می نماید!

به گزارش بارازعلی، گوگل در حال کار بر روی یک ویژگی تازه لنز گوگل است که برای رمزگشایی نسخه های نوشته شده به وسیله پزشکان که خواندن آن ها سخت است، طراحی شده است.

لنز گوگل، دست خط بد پزشک ها را با استفاده از دوربین گوشی رمزگشایی می نماید!

گوگل در کنفرانس سالانه خود در هند در روز دوشنبه اظهار داشت که در حال کار بر روی ویژگی تازه است.

گوگل در بیانیه ای می گوید: ما کار روی فرآیند پیچیده شناسایی آنچه روی نسخه های پزشکی نوشته شده است، با ساختن یک مدل کمکی برای دیجیتالی کردن آن، با استفاده از هوش مصنوعی، برای متخصصان مراقبت های بهداشتی پزشکی شروع نموده ایم.

ویژگی تازه گوگل لنز به کاربران این امکان را می دهد که از نسخه خود عکس بگیرند یا از عکسی از نسخه پزشکی که قبلا در گوشی شان ذخیره شده بود را آپلود نمایند.

سپس هوش مصنوعی (AI) تصویر را پردازش می نماید تا به طور اتوماتیک دارو های موجود در یادداشت را شناسایی کند.

گوگلمی گوید که با داروسازان برای کشف راه هایی برای رمزگشایی دست خط نامفهوم پزشکان و دیجیتالی کردن سوابق پزشکی دست نویس همکاری می نمایدو

این ویژگی هنوز برای راه اندازی عمومی تنظیم نشده است و در حال حاضر به عنوان یک نمونه اولیه تحقیقاتی در نظر گرفته می گردد.

گوگل می افزاید: این به عنوان یک فناوری کمکی برای دیجیتالی کردن اسناد پزشکی دست نویس به مانند عملکرد داروساز ها عمل می نماید، با این حال، هیچ تصمیمی صرفاً بر اساس خروجی ارائه شده به وسیله این فناوری گرفته نخواهد شد.

دست خط در حوزه پزشکی یک نگرانی بزرگ است. بر اساس یک مطالعه در سال 2006 از مؤسسه پزشکی آموزشگاه ملی علوم، سالانه حدود 7000 نفر به علت دست خط ناخوانا پزشکان کشته می شوند. و حدود 1.5 میلیون آمریکایی در اثر اشتباهات دارو های تجویزی خود صدمه می بینند.

هند یک بازار بسیار مهم برای گوگل است که بیش از نیم میلیارد کاربر دارد. در طول کنفرانس، گوگل اظهار داشت که جستجوی بصری را طبیعی تر می نماید تا کاربران بتوانند همزمان با متن و تصویر جستجو نمایند.

قابلیت تازه چندجستجویی به کاربران اجازه می دهد اسکرین شات بگیرند و متن را به پرس و جو ها اضافه نمایند. این مدل بعلاوه نتایج جستجو را دو زبانه می نماید و بیش از 100 زبان هندی را هم برای گفتار و هم برای نوشتار پوشش می دهد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 3 دی 1401 بروزرسانی: 3 دی 1401 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2404

به "لنز گوگل، دست خط بد پزشک ها را با استفاده از دوربین گوشی رمزگشایی می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لنز گوگل، دست خط بد پزشک ها را با استفاده از دوربین گوشی رمزگشایی می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید