محدودیت مالی برای برگزاری دوره های آموزشی حوزه رسانه نداریم

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگاران، جلال قلعه شاخانی امروزچهارشنبه در نشست هم اندیشی رسانه های استان که با موضوع نقش رسانه در تبدیل تهدیدها به فرصت ها با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد، گفت: تمامی موارد بیان شده در این نشست در ارتباط با مسائل و مشکلات پیش روی اهالی رسانه را می پذیریم و به عنوان متولی رسانه بابت قصورهایی که در گذشته در حق این قشر شده عذرخواهی می کنیم.

محدودیت مالی برای برگزاری دوره های آموزشی حوزه رسانه نداریم

وی عنوان کرد: اولویت ها را شناسایی کردیم و توجه و اجرای آن را در دستور کار اداره کل و خانه مطبوعات استان قرار داده ایم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 77 رسانه چاپی و الکترونیک دراستان مجوز فعالیت دارند، بیان کرد: 56 رسانه چاپی شامل دو روزنامه، 13 هفته نامه، 8 دو هفته نامه، 4 دوماهنامه، 13 ماهنامه،12 فصلنامه و 4 دو فصلنامه و 18 رسانه الکترونیکی برخط در استان مجوز فعالیت دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: تعدادی از پایگاه های خبری و خبرگزاری ها دراستان هنوز مجوز ارشاد را دریافت نکردند و پیگیر صدور مجوز برای آنها هم هستیم.

قلعه شاخانی با اشاره به اینکه بیشتر مباحث مطرح شده در این نشست به اقتصاد رسانه مربوط می شد، بیان کرد: اقتصاد فرهنگ و هنر ازجمله مباحثی است که تیم کاری برای بررسی آن دراستان تشکیل داده ایم و تاکنون هم دیدارهایی با فعالان اقتصادی کشور در راستای بهبود وضعیت این حوزه داشته ند.

وی عنوان کرد: بی شک اگر کردستان، استان فرهنگی است مبنای توسعه اقتصادی آن هم باید برپایه فرهنگ و هنر باشد.

وی با اشاره به اینکه پتانسیل های حوزه فرهنگ وهنر استان می تواند تحول وتوسعه ایجاد کند، بیان کرد: متاسفانه فرهنگ و هنر سهم ناچیژی در اقتصاد کشور ما دارد و می طلبد نگاه جدی تر به این مقوله شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه برای برگزاری دوره های آموزشی حوزه رسانه محدودیت مالی و امکاناتی نداریم، گفت: در راستای مبحث آموزش و توانمند سازی و بروزرسانی اهالی رسانه و سواد رسانه برای عامه مردم تفاهم نامه ای با معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد منعقد کرده ایم که براین اساس هر دوره اموزشی در استان برگزار شود تمام هزینه های آن را پرداخت می کنند.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 23 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 36

به "محدودیت مالی برای برگزاری دوره های آموزشی حوزه رسانه نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت مالی برای برگزاری دوره های آموزشی حوزه رسانه نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید