مخالفت اندونزی با قبول 120 پناهجوی میانماری سرگردان در دریا

به گزارش بارازعلی، یک قایق حامل بیش از 100 پناهجوی میانماری که در آب های اندونزی سرگردان بودند پیروز به دریافت اجازه ورود به این کشور نشدند.

مخالفت اندونزی با قبول 120 پناهجوی میانماری سرگردان در دریا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، مقامات اندونزی اعلام نموده اند که باوجود یاری به تعمیر یک قایق سرگردان در آبهای این کشور که حامل بیش از 100 پناهجوی میانماری است، اجاز پناهندگی مسافران این قایق در اندونزی را نخواهند داد.

یکشنبه چندین ماهیگیر یک قایق حامل 120 پناهجوی میانماری شامل زنان و بچه ها را شناسایی کردند که در سواحل بیرئون سرگردان بود.

یکی از مقامات محلی نیروی دریایی اندونزی گفت: روهینگیایی ها شهروندان اندونزی نیستند و ما نمی توانیم آنها را حتی به عنوان پناهجو بپذیریم.

به گفته این مقام اندونزیایی مسافران این قایق پیش از بازگردانده شدن یاریهای لازم ازجمله غذا، دارو و آب را دریافت خواهند کرد.

اندونزی معمولا کشوری است که به عنوان یک جهت عبوری برای افرادی که قصد پناهنده شدن در یک کشور سوم را دارند، شناخته می گردد.

کمیساریای ارشد پناهندگان سازمان ملل بیان کرد که باید اجازه ورود این قایق که دچار آسیب در ناحیه موتور شده به ساحل داده گردد.

آژانس پناهندگان سازمان ملل در بیانیه ای بیان کرد که این سازمان نگران امنیت و زندگی پناهندگان حاضر در این قایق است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2194

به "مخالفت اندونزی با قبول 120 پناهجوی میانماری سرگردان در دریا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت اندونزی با قبول 120 پناهجوی میانماری سرگردان در دریا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید