ملک زاده: گران قیمت ترین دارو ها را با قیمت پایین فراوری کردیم

به گزارش بارازعلی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: توانسته ایم گران قیمت ترین دارو های جهان را با قیمت بسیار پایین در کشور فراوری و عرضه کنیم.

ملک زاده: گران قیمت ترین دارو ها را با قیمت پایین فراوری کردیم

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، در حاشیه آیین رونمایی از کتاب آیین نامه ساختار و خط مشی مالکیت فکری و نوآوری در دانشگاه های علوم پزشکی گفت: اشکالی ندارد که برای ثبت اختراع در دانشگاه های علوم پزشکی کشور، امتیاز مقاله یا بیشتر از آن را قائل شویم البته این به معنی ضعیف کردن مقاله نیست بلکه اختراع و مقاله در کنار همدیگر هستند.

ملک زاده اضافه نمود: ممکن است اعضای هیئت علمی، مشارکت کمی در کارگاه های ثبت اختراع داشته باشند که البته این طبیعی است. در دوران گذشته که برای ترویج پژوهش در دانشگاه ها، کارگاه برگزار می کردیم، با استقبال کمی روبرو می شد، اما امروز داوطلبان برگزاری این کارگاره ها، افزایش قابل توجهی یافته است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بیان نمود: باید برای اختراعات و تجاری سازی آن ها اهمیت ویژه ای قائل شویم. به عنوان نمونه در حوزه دارو توانسته ایم گران قیمت ترین دارو های جهان را با قیمت بسیار پایین در کشور فراوری و عرضه کنیم و بخش زیادی از مسائل مردم، رفع شده است.

ملک زاده گفت: یکی از مسائل مهم این است که بتوانیم پژوهش را به فناوری تبدیل کنیم که شامل ثبت اختراع و مراحل تجاری سازی است و چارچوب مدونی برای این موارد در دانشگاه ها نداشتیم که خوشبختانه این مقررات با همکاری وزارت دادگستری تدوین شد و امروز از آیین نامه ساختار و خط مشی مالکیت فکری و نوآوری در دانشگاه های علوم پزشکی که هدف آن، تعیین کردن سهم دانشگاه، موسسه تحقیقاتی، اعضای هیئت علمی و محقق در ثبت اختراع و مراحل تجاری سازی است، رونمایی شد.

وی یادآور شد: این آیین نامه به رشد فناوری در حوزه سلامت یاری می نماید تا بتوانیم به احتیاج های فناوری های سلامت در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، پاسخ دهیم. تا پیش از این سهم محقق، دانشگاه، موسسه یا نهاد تامین کننده منابع اقتصادی تعیین نبود که با تدوین و ابلاغ این آیین نامه، حق آن ها تعیین شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 942

به "ملک زاده: گران قیمت ترین دارو ها را با قیمت پایین فراوری کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملک زاده: گران قیمت ترین دارو ها را با قیمت پایین فراوری کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید