موسوی اقدام آمریکا در تعلیق بودجه سازمان جهانی بهداشت را محکوم کرد

به گزارش بارازعلی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اقدام آمریکا در تعلیق بودجه سازمان جهانی بهداشت را محکوم کرد و جنایت علیه بشریت خواند.

موسوی اقدام آمریکا در تعلیق بودجه سازمان جهانی بهداشت را محکوم کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) با ابراز نگرانی از تصمیم رئیس جمهور آمریکا در تعلیق بودجه سازمان جهانی بهداشت و یاری اقتصادی آن کشور به این سازمان بین المللی آن هم در شرایط بحرانی ناشی از ویروس کرونا، این تصمیم را گام دیگری در راستای تضعیف چند جانبه گرایی و نهادهای بین المللی از سوی دولت آمریکا خواند و آن را شدیدا محکوم کرد.

اقدام آمریکا جنایت علیه بشریت

وی با اشاره اینکه سلامت، بهداشت و امنیت جانی مردم جهان مستقیما در اثر همه گیری کرونایی به خطر افتاده است، افزود: آمریکا در بدترین زمان ممکن و در میانه جنگ علیه یک بلای جهانی ناگهان تنها هماهنگ کننده بهداشت جهانی را مجازات می نماید که این عین بی مسئولیتی و جنایت علیه بشریت است.

موسوی افزود: هدف اصلی ترامپ از تعلیق بودجه سازمان جهانی بهداشت، فرافکنی و سرپوش نهادن بر ناکارآمدی دولت آمریکا در مهار و کنترل ویروس کرونا در آن کشور است.

وی از جامعه جهانی دعوت کرد که برای بی اثر کردن اقدامات یکجانبه آمریکا و حفظ جبهه واحد جهانی بکوشند و در کنار این سازمان جهانی بایستند.

وی گفت: سیاستمداران آمریکا باید متوجه شوند که این اقدام نقض تعهدات آنها به جامعه بین المللی است و نمی توان با قطع یاری و فشار یکجانبه، کوشش بشردوستانه جهان را به اسارت گرفت و از اقدامات غیر قانونی و غیر اخلاقی منتفع شد.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر خارجه نیز امروز در توئیتی به این تصمیم آمریکا واکنش نشان داد و اعلام نمود: جهان در حال تجربه چیزی است که ایران مدت مدیدی است تجربه نموده است. زورگویی، تهدید کردن و مهمل گویی خودستایانه رژیم ایالات متحده فقط یک اعتیاد نیست، بلکه قاتل جان مردم است. همانند کارزار فشار حداکثری علیه ایران، قطع شرم آور منابع سازمان بهداشت جهانی در میانه یک همه گیری، بدنامی همیشگی است.

رئیس جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) اعلام نمود یاری های اقتصادی آمریکا به سازمان جهانی بهداشت را تعلیق نموده است.

ترامپ در بیانیه بامداد چهارشنبه سازمان جهانی بهداشت را به سوءمدیریت و پنهان کاری در بحران ناشی از شیوع کرونا متهم کرد و گفت: این بیماری می توانست از همان شروع مهار گردد. او همچنین ادعا نموده سازمان بهداشت جهانی، اطلاعات نادرست چین درباره این ویروس را ترویج نموده است.(بیشتر بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1165

به "موسوی اقدام آمریکا در تعلیق بودجه سازمان جهانی بهداشت را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسوی اقدام آمریکا در تعلیق بودجه سازمان جهانی بهداشت را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید