نمایشگاه خودرو تهران در سئول یا شهر آفتاب؟ ، برگزاری دو نمایشگاه خودرو در دو هفته!

به گزارش بارازعلی، تا کمتر از 90 روز آینده در شهر تهران، دو نمایشگاه خودرو برگزار خواهد شد. نخستین رویداد نمایشگاهی خودرو در تهران از 9 تا 15 بهمن ماه برگزار می گردد. دومین نمایشگاه خودرو تهران نیز از 3 تا 6 اسفند ماه برپا خواهد شد! هر دو نمایشگاه را بخش خصوصی برگزار می نماید که وزارت صمت مجوز آنها را صادر نموده است. اما مگر تهران به چند رویداد خودرویی احتیاج دارد که که دولتی ها و خصوصی ها برای برگزاری آن سر و دست می شنمایند؟ جالب اینجاست که هر دو نمایشگاه هم قرار است به عنوان پنجمین نمایشگاه خودرو تهران کار خود را شروع نمایند!

نمایشگاه خودرو تهران در سئول یا شهر آفتاب؟ ، برگزاری دو نمایشگاه خودرو در دو هفته!
در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

بیت ران - محمد فتح اللهی - ساعاتی پیش اخباری درباره برگزاری نمایشگاه خودرو تهران که برگزاری آن را وزارت صمت برعهده دارد به گوش رسید. این نمایشگاه را شرکت ایده تجارت هرمس با حمایت وزارت صنعت، معدن، تجارت برگزار می نماید که قبلاً هم تجربه برگزاری نمایشگاه های خودرویی را داشت.

اما در روزهای سرانجامی آذر ماه هم خبرهایی از برگزاری نمایشگاه خودرو تهران در بهمن ماه امسال منتشر شد که کانون ایران نوین ظاهراً با همکاری شهرداری تهران درصدد برگزاری آن است. کانون ایران نوین پیش تر در جلسه ای با فعالان صنعت خودرو کشور خاطرنشان کرد که در طول دو دهه گذشته، تجربه برگزاری بیست نمایشگاه را در سطح کشور داشته است. از سوی دیگر اما شرکت ایده تجارت هرمس در طول امسال، چندین نمایشگاه خودرویی در سطح کشور برگزار کرد. گرچه این نمایشگاه ها بی نقص نبود، اما تمام و کمال برگزار گردید.

مسئله برگزاری این نمایشگاه به وسیله کانون ایران نوین یا شرکت ایده تجارت هرمس نیست. ماجرا این است که چرا باید در فاصله های زمانی بسیار کوتاه شاهد برگزاری دو رویداد نمایشگاهی خودرو در تهران باشیم؟ بگذارید کمی به عقب برگردیم.

نمایشگاه های تحول صنعت خودرو

دوم تا هفتم شهریور ماه 1401 نخستین نمایشگاه تحول صنعت خودرو در تهران برگزار گردید. البته به علت حضور وزیر صمت (فاطمی امین) در کشور روسیه، این نمایشگاه روز سوم شهریور ماه برگزار گردید. در آن نمایشگاه از پلتفرم خودرو مالی و خودرو آفرود ملی رونمایی شد.

دومین نمایشگاه تحویل صنعت خودرو نیز 23 تا 26 آبان ماه امسال با حضور وزیر صمت (علی آبادی) برگزار گردید. در این رویداد هم بسیاری از شرکت های دولتی و خصوصی خودرویی، از محصولات عمدتاً چینی وارداتی خود اعم از برقی و بنزینی رونمایی کردند.

نمایشگاه خودرو تهران در شهر آفتاب و سئول

در حالی که بسیاری از مردم و متقاضیان خرید خودرو، بسیاری از دستاوردهای نمایشگاه های تحول خودرو را احساس نکردند، وزارت صمت در آبان ماه، مجوز برگزاری رویداد نمایشگاهی خودرو تهران را برای کانون ایران نوین صادر کرد.

اما مطابق تصویر زیر، وزارت صمت مجوز دیگری برای برگزاری این نمایشگاه صادر کرد! ساعاتی پیش این مجوز در حالی رسانه ای شد که مطابق آن قرار است شرکت ایده تجارت هرمس رویداد نمایشگاهی خودرو تهران را در اوایل اسفند ماه برگزار کند.

نکته جالب این است که در هر دو مجوز برگزاری صادره از سوی وزارت سمت، عبارت نمایشگاه خودرو تهران و پنجمین دوره را می توان مشاهده کرد!

ماجرا زمانی جالب تر می گردد که متوجه می شویم آقای امید ساعی از سوی معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت در نامه ای به کل شرکت های خودروسازی کشور، خاطرنشان کرد که در پنجمین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران، مشارکت کنند!

یک نمایشگاه، دو برگزار کننده!

همانطور که مشاهده شد، وزارت صمت هم به کانون ایران نوین و هم به شرکت ایده تجارت هرمس مجوز برگزاری پنجمین نمایشگاه خودرو تهران را داده است. توجه داشته باشید که مسئله اصلی برگزاری این رویداد خودرویی به وسیله این دو شرکت خصوصی نیست.

فقط دو هفته پس از برگزاری رویداد خودرویی کانون ایران نوین در شهر آفتاب، نمایشگاه خودرو تهران به وسیله شرکت ایده تجارت هرمس در سئول برگزار می گردد.

سوال اصلی آن است که در طول این دو هفته، شرکت ها چه دستاورد بزرگ و درخشانی می توانند داشته باشند که ملزم به نمایش آن شدند؟ واقعاً نتیجه برگزاری دو نمایشگاه تحول صنعت خودرو در کشور چه بود که حال دو نمایشگاه پی درپی خودرویی قرار است فقط در تهران برگزار گردد؟

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

آیا در این نمایشگاه ها هم قرار است تارا و ری را برقی را دوباره مشاهده کنیم؟ یا سایپا پس از تحویل اطلس برقی و چانگان ایدو الکتریکی برنامه تازه ای برای صنعت خودرو کشور دارد؟

شاید بهمن موتور پس از تحویل عمده هونگچی E-QM5 به ناوگان تاکسی رانی قرار است خودروهای دیگری را به مجموعه BM Cars خود اضافه کند. یا کرمان موتور احتمالاً پس از فراوری کی ام سی ایگل، برنامه دارد در کنار عرضه کی ام سی J7 EV خودرو تازه ای به بازار معرفی کند!

راستی، چه خبر از کلوت EV، خودرو TF21 و K112 ایران خودرو، SP0، کراس اوور آریا، ساینا برقی، پلت فرم PS1 کرمان موتور و…؟ در حالی که بسیاری از خودروهای رونمایی شده هنوز روی خطوط فراوری هم مشاهده نمی شوند و بسیاری از خودروهای وارداتی تا به امروز قیمت گذاری هم نشدند، مسئولین بر سر برگزاری یک رویداد خودرویی به تفاهم نرسیدند!

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

تارا اتوماتیک V4 LX تا سرانجام سال وارد بازار می گردد

نمایشگاه بین المللی خودرو تهران اسفند ماه برگزار می گردد

جی ای سی امپو راسا موتور خاورمیانه با این مشخصات به بازار می آید

گران فروشی مدیران خودرو و کرمان موتور اثبات شد / جریمه 2500 میلیاردی مونتاژکاران

شیائومی SU7 با 299 اسب بخار قدرت رونمایی شد / تایکان منطقه ها محروم!

منبع: بیت ران
انتشار: 9 دی 1402 بروزرسانی: 9 دی 1402 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2529

به "نمایشگاه خودرو تهران در سئول یا شهر آفتاب؟ ، برگزاری دو نمایشگاه خودرو در دو هفته!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه خودرو تهران در سئول یا شهر آفتاب؟ ، برگزاری دو نمایشگاه خودرو در دو هفته!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید