نمایشگاه فناوری های ایران ساخت افتتاح شد

به گزارش بارازعلی، نمایشگاه 3 روزه فناوری های ایران ساخت با بازدید محمد مخبر دزفولی، معاون اول و سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح شد.

نمایشگاه فناوری های ایران ساخت افتتاح شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، نمایشگاه 3 روزه فناوری های ایران ساخت با بازدید محمد مخبر دزفولی معاون اول و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح شد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در بازدید از نمایشگاه فناوری های ایران ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از همت دولت سیزدهم برای حمایت از زیست بوم فناوری و نوآوری گفت و تاکید کرد: قانون جهش تولید دانش بنیان مصوب مجلس شورای اسلامی راه گشای فعالیت شرکت های دانش بنیان و خلاق است.

ستاری در آیین افتتاح این رویداد با اشاره به این که نمایشگاه دائمی فناوری های ایران ساخت محلی برای عرضه محصولات و توانمندی شرکت های دانش بنیان و خلاق است، بیان نمود: طی مدت راه اندازی این مرکز، میزبان هیات های خارجی زیادی بودیم تا جهت عرضه محصولات دانش بنیان تسهیل شود. این نمایشگاه میزبان محصولات متنوعی در حوزه تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی، دارو، کشاورزی، فناوری های اطلاعات و ارتباطات، فناوری های خلاق، ماشین سازی و بسیاری از حوزه های دیگر که با نفوذ شرکت های دانش بنیان رشد قابل توجهی دارند به نمایش درآمده است.

توسعه زیست بوم خلاق و فناور

رییس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: امیدوارم حرکتی که برای حمایت از زیست بوم فناوری و نوآوری آغاز شده است با حمایت های جدی دولت سیزدهم به اتفاقات خوبی منجر شود و شاهد جهشی قابل توجهی در حوزه اقتصاد دانش بنیان باشیم.

ستاری همچنین گفت: قانون جدیدی که در مجلس شورای اسلامی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان مصوب شده و به زودی در شورای نگهبان هم تصویب خواهد شد اتفاقات خوبی برای شرکت ها رقم خواهد زد.

نمایشگاه دستاورد های فناورانه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور 150 شرکت دانش بنیان، خلاق از امروز آغاز به کار کرد.

نمایشگاه دستاورد های ایران ساخت همزمان با ایام الله دهه فجر به مدت 3 روز از ساعت 9 صبح تا 19 بعدازظهر میزبان مسئولان، مدیران، فعالان فناور و خلاق، مسئولان کشوری و سایر علاقمندان است.

در این رویداد، شرکت های دانش بنیان و خلاق منتخب حوزه فناوری های پزشکی، دارو و درمان، فناوری های زیستی، سلول های بنیادی، فناوری های نرم و خلاق، فناوری های فضایی، حمل و نقل پیشرفته، اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، لیزر و فوتونیک، علوم و فناوری های اعصاب و شناختی، آب و محیط زیست، گیاهان دارویی، نانو فناوری و سایر حوزه های فناورانه به نمایش درآمده است.

در قالب این رویداد، بیش از 150 شرکت دانش بنیان و خلاق حاضر در نمایشگاه، محصولات، خدمات و دستاوردهایشان را معرفی کردند و به مدت 3 روز، دستاورد های شرکت های دانش بنیان و خلاق فعال در زیست بوم فناوری و نوآوری کشور در حوزه های متعدد در معرض دید قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2224

به "نمایشگاه فناوری های ایران ساخت افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه فناوری های ایران ساخت افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید