نوآوری در آموزش پزشکی طبق طرح تحول نظام سلامت دنبال می گردد

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگاران، جواد جواهری روز چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه خمین، اظهار کرد: در اجرای طرح تحول نظام سلامت که از سال 92 شروع گردید، در سال های اولیه اجرای این طرح، تحول در حوزه درمان و بهداشت شکل گرفت و در سال های اخیر نوآوری در آموزش پزشکی مد نظر قرار گرفته است.

نوآوری در آموزش پزشکی طبق طرح تحول نظام سلامت دنبال می گردد

وی با بیان اینکه 11 بسته در اجرای طرح نوآوری در آموزش پزشکی تعریف گردیده است، گفت: در این طرح تغییرات اصولی و راهبردی در نحوه آموزش و ارزشیابی و آزمون ها انجام و باعث افزایش مهارت و توانمندی های دانشجو می گردد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خمین، ارزشیابی آزمون ها، اعتبار بخشی موسسات و بیمارستان های آموزشی، آموزش اخلاق حرفه ای، حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم، توسعه آموزش مجازی و آموزش عدالت محور و پاسخگو را از جمله بسته های تعریف گردیده در تحول و نوآوری آموزش پزشکی مطرح نمود.

جواهری خاطر نشان کرد: دانشجوی علوم پزشکی با دانشجویان دیگر رشته ها متفاوت است، چرا که دانشجوی پزشکی باید ضمن آموزش های تئوری، مهارت و مراقبت نیز فرا بگیرد و در بسته نظام ارزیابی آزمون ها به این نکته توجه گردیده که با روش های نوین میزان سطح مهارتی دانشجو معین گردد.

وی ادامه داد: در آموزش اخلاق حرفه ای نیز، رعایت اصول اخلاقی و استانداردهای برخورد با بیمار و همراه و همکار و رفتار حرفه ای در ارتباطات اجتماعی دانشجو مدنظر واقع شده است.

جواهری بیان نمود: فراوری علم به ثروت و تحقیق و پژوهش و ایجاد شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی محصولات در بسته حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم در طرح نوآوری آموزش پزشکی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته مجوز کمیته اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر گشت، گفت:پنج طرح تحقیقاتی و پژوهشی در کمیته اخلاق پزشکی این دانشکده مصوب و 30 طرح تحقیقاتی نیز در حال بررسی و تحقیق است.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 29 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 89

به "نوآوری در آموزش پزشکی طبق طرح تحول نظام سلامت دنبال می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوآوری در آموزش پزشکی طبق طرح تحول نظام سلامت دنبال می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید