هشدار باد شدید و تنش دمایی در استان تهران

به گزارش بارازعلی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از صدور هشدار زرد گرد و خاک در استان تهران اطلاع داد و در مورد احتمال تنش دمایی گفت: با توجه به پیش بینی افزایش گرما از همه مردم می خواهیم مصرف انرژی را مدیریت نمایند.

هشدار باد شدید و تنش دمایی در استان تهران

به گزارش ایرنا، حامد یزدی مهر روز شنبه در جمع خبرنگاران از صدور هشدار زرد وزش باد و گرد و خاک در استان تهران اطلاع داد و گفت: براساس گزارش های هواشناسی وزش باد شدید و نسبتاً شدید در استان تهران پیش بینی شده است.

یزدی مهر با بیان اینکه طبق گزارشات زمان شروع ورزش باد از امروز شنبه 18 تیر ماه شروع و تا اواخر وقت دوشنبه 20 تیرماه ادامه پیدا خواهد نمود، گفت: وزش باد شدید به ویژه در ساعات عصر و شب با احتمال خیزش گرد و خاک پیش بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به خطرات این وزش باد افزود: احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و سازه های نیمه کاره، ریزش موقت گرد و خاک و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا و توسعه گرد و غبار انتقالی غربی وجود دارد که در این خصوص توصیه می گردد مردم تمهیدات لازم را داشته باشند.

وی درخصوص احتمال شکستن درختان فرسوده، امکان آسیب به سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی هشدار داد و گفت: در مورد مستحکم سازی تابلوهای تبلیغاتی و سازه های موقت هشدار می دهیم تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

یزدی مهر درباره تردد افراد دارای بیماری های تنفسی و سالمندان در فضای باز با توجه به احتمال توسعه گرد و خاک نیز هشدار داد و بیان داشت: از مردم می خواهیم نسبت به محافظت از تاسیسات حساس به گرد و خاک، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره و پرهیز از پرواز با گلایدر و هواپیماهای سبک توجه ویژه داشته باشند.

وی گفت: تداوم گرما و افزایش دما نیز به وسیله سازمان هواشناسی پیش بینی شده که در این باره 2 تا 4 درجه افزایش دما خواهیم داشت و به شهروندان در مورد احتمال گرمازدگی هشدار می دهیم.

یزدی مهر با اشاره به افزایش گرما درباره مدیرت مصرف انرژی و جلوگیری از ایجاد حریق در مراتع نیز افزود: با افزایش دما احتمال تنش دمایی برای محصولات کشاورزی و صنایع وابسته وجود دارد و توصیه اکید درباره جلوگیری از ایجاد حریق در مراتع است و بعلاوه به موازات افزایش گرما با افزایش مصرف انرژی روبرو خواهیم شد که نیازمند مدیریت و مصرف بهینه برق و پرهیز از استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعت ظهر تا غروب هستیم و به همه مردم توصیه می گردد در این زمینه توجه لازم را داشته باشند تا با قطعی روبرو نشوند.

منبع: فرارو
انتشار: 3 مرداد 1401 بروزرسانی: 3 مرداد 1401 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2325

به "هشدار باد شدید و تنش دمایی در استان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار باد شدید و تنش دمایی در استان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید