واکنش تند ضرغامی به ماجرای قتل رومینا

به گزارش بارازعلی، عزت الله ضرغامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: قتل فجیع رومینای 13 ساله توسط پدرش افکار عمومی را به شدت جریحه دار نموده است.

واکنش تند ضرغامی به ماجرای قتل رومینا

آنالیز علل روانی، اجتماعی و فرهنگی این فاجعه را باید کارشناسان و اهل فن انجام داده و نتایج ملموس آن را برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه به جامعه ارائه نمایند.

بحث حقوقی و فقهی این مسئله هم به نوبه خود حائز اهمیت است.

درست است که در خصوص قتل فرزند، قصاص به مفهوم اصلی و مصطلح آن جاری نمی گردد، ولی بدون تردید مجازات قاتل بایستی بقدری شدید و غلیظ باشد که کسی حتی جرئت تصور ارتکاب آن را هم نکند.

دلسوزانی که برای اصلاح قانون فعلی یعنی فقط 3 تا 10 سال حبس، بار ها فریاد اعتراض سردادند، حق دارند مخالفین را در مقابل افکار عمومی محاکمه نمایند.

نمی دانم چرا به توصیه های مکرّر رهبر انقلاب در خصوص ضرورت برخورد قانونی و اخلاقی با کسانی که تعدی به زن را حق خودشان می دانند بی توجهی می گردد..

پی نوشت:

بر اساس داده های مرکز آمار ایران، در آخرین فصل سال 98 به دلیل شیوع کرونا 145 هزار زن بیشتر نسبت به فصل مشابه سال قبل بیکار شدند.

زنان اولین هدف اخراج ها و تعدیل ها در زمان مسائل کارگاه ها هستند.

اغلب زنان با دستمزد های پایین تر از همکاران مردشان مشغول به کار هستند. بعضی از زنان از مزیت های بیمه بیکاری محروم بوده و مشارکت مالی آنان در کشور کمتر از 20 درصد است.

زنان جامعه مان را دریابیم.

منبع: فرارو
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1265

به "واکنش تند ضرغامی به ماجرای قتل رومینا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش تند ضرغامی به ماجرای قتل رومینا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید