وسایل ممنوعه در کنکور؛ حتی گل ِ سر! ، فقط مجازید این وسایل را با خود سر جلسه کنکور ببرید

به گزارش بارازعلی، جلسه کنکور کارشناسی دارای ضوابط و قواعدی است و ممنوعیت استفاده و حتی همراه داشتن برخی وسایل به وسیله داوطلبان در آن جزء این ضوابط به شمار می رود و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وسایل ممنوعه در کنکور؛ حتی گل ِ سر! ، فقط مجازید این وسایل را با خود سر جلسه کنکور ببرید

به گزارش خبرنگاران، آزمون اختصاصی هر یک از گروه های آزمایشی در تاریخ های اعلام شده به توضیح ذیل در 417 شهرستان و بخش مختلف کشور برگزار خواهد شد.

  • جزئیات تعداد سوالات و زمان پاسخگویی در نوبت دوم کنکور | نکات مهم درباره شخصی سازی دفترچه ها و پاسخنامه های آزمون

تاریخ برگزاری آزمون گروه های آزمایشی

گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی: صبح چهارشنبه 14 تیر 1402

گروه آزمایشی علوم انسانی: صبح چهارشنبه 14 تیر 1402

گروه آزمایشی هنر: بعدازظهر چهارشنبه 14 تیر 1402

گروه آزمایشی علوم تجربی: صبح پنجشنبه 15 تیر 1402

گروه آزمایشی زبان های خارجی: بعدازظهر پنجشنبه 15 تیر 1402

تذکر خیلی مهم: درهای ورود به حوزه های امتحانی در روزهای امتحان، در نوبت صبح رأس ساعت 7:30 صبح و در نوبت عصر رأس ساعت 14 (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد. لذا ضروری است داوطلبان قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی حاضر باشند.

برای حضور در جلسه آزمون ضروری است کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط، کارت ملی یا شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد پاک کن، مداد تراش و سنجاق همراه داشته باشید. کارت شرکت در آزمون باید در ابعاد نصف کاغذ A4 پرینت گردد و از تغییر میزان آن به ابعاد مختلف خودداری گردد.

داوطلبان دارای معلولیت بینایی میانه و خفیف می توانند دستگاه بهدید و یا درشت بین بدون حافظه همراه داشته باشند.

از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، وسایل محاسباتی و هرگونه وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه حافظه دار (از قبیل پیجر، تلفن همراه حتی به صورت خاموش، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند و..).، جزوه، کتاب، ماشین حساب، هرگونه یادداشت و نظایر آن و بعلاوه وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند.

درصورت همراه داشتن وسایل ذکر شده و تحویل آنها به هنگام ورود به محل حوزه، حوزه برگزاری هیچگونه مسئولیتی در قبال مفقود شدن یا آسیب تماشا وسایل مذکور، نخواهد داشت.

یادآوری بسیار مهم: همراه داشتن هرگونه وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه حافظه دار (از قبیل پیجر، تلفن همراه حتی به صورت خاموش، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند و …)، در جلسه آزمون، علاوه بر اینکه موجب محرومیت از گزینش در آزمون می گردد، به عنوان تقلب و تخلف نیز تلقی شده و با داوطلبان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون های سراسری رفتار خواهد شد.

مواردی از قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون های سراسری

ماده 5 - تخلفات و جرایم در این قانون مشتمل بر موارد زیر است:

الف) ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی نظمی در برگزاری آزمون گردد یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی (حتی بصورت خاموش) و دستگاه های حافظه دار.

ج) استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه دار.

ماده 6 - هیأت های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازات های زیر را درباره متخلفان دارند:

الف - در خصوص مشمولان بند (الف) ماده 5: اخطار کتبی با درج در پرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذیربط یا محرومیت از گزینش در آزمون همان سال.

ب - در خصوص مشمولان بند (ب) یا بند (ج) ماده 5: محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 تیر 1402 بروزرسانی: 13 تیر 1402 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2490

به "وسایل ممنوعه در کنکور؛ حتی گل ِ سر! ، فقط مجازید این وسایل را با خود سر جلسه کنکور ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وسایل ممنوعه در کنکور؛ حتی گل ِ سر! ، فقط مجازید این وسایل را با خود سر جلسه کنکور ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید