چگونه بیماری قلبی بدن را تحت تأثیر قرار می دهد

به گزارش بارازعلی، از آنجا که قلب عضو مهمی در سیستم گردش خون به شمار میرود، واضح است که عارضه قلبی عملکرد طبیعی اندام های دیگر را تحت تأثیر قرار می دهد. این مقاله در مورد چگونگی تأثیر بیماری قلبی بر بدن به تفصیل شرح خواهد داد.

چگونه بیماری قلبی بدن را تحت تأثیر قرار می دهد

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع : راسخون

از آنجا که قلب عضو مهمی در سیستم گردش خون به شمار میرود، واضح است که عارضه قلبی عملکرد طبیعی اندام های دیگر را تحت تأثیر قرار می دهد. این مقاله در مورد چگونگی تأثیر بیماری قلبی بر بدن به تفصیل شرح خواهد داد.

همانطور که همه ما می دانیم، بیماری قلبی و عوارض ناشی از آن دلیل اصلی مرگ و میر در سراسر دنیا است. هرگونه اختلال در قلب و یا رگ های خونی به بیماری قلبی اشاره دارد. در نتیجه این اصطلاح شرایط پزشکی بسیاری مانند بیماری عروق کرونر، نقص مادرزادی قلب، مشکلاتی در ریتم قلب (آریتمی)، حمله قلبی، آنژین صدری، کاردیومیوپاتی (بیماری عضله قلب)، و سکته مغزی را دربرمی گیرد.

اثرات آن بر بدن

به منظور درک چگونگی تأثیر بیماری قلبی بر بدن، بسیار لازم است که درک بهتری از عملکرد دستگاه گردش خون و نقش قلب بدست آوریم. سیستم گردش خون (سیستم قلبی و عروقی) که از خون، قلب و رگ های خونی تشکیل شده است، مسئول عرضه خون اکسیژن دار و مواد مغذی به تمام قسمت های بدن است.

اکسیژن و مواد مغذی که به سلول ها و بافت های بدن رسانده می شوند، به عملکرد طبیعی بدن یاری می نمایند، به طور دقیق تر بایستی گفت که وجود آنها برای بقا لازم است. هر گونه اختلال و یا نقص در سیستم گردش خون، که کم و بیش به بیماریهای قلبی ارتباط می یابد، می تواند متابولیسم کلی بدن را تحت تأثیر قرار دهد.

بیماری های عروق کرونر قلب و یا تصلب شرایین نوعی بیماری بوده که در آن تشکیل پلاک در دیواره های شریانی وجود دارد. آخرین پیامد آن تنگی یا انسداد عروق خونی در جایی است که پلاک ها وجود دارند.

تشکیل پلاک در عروق خونی که خون را به مغز می رسانند، می تواند منجر به سکته مغزی شود، در حالی که در صورت تنگی یک رگ خونی در قلب ممکن است به حمله قلبی بیانجامد. در صورت انسداد در کلیه، کلیه را تحت تأثیر قرار می دهد. پیامدهای بالقوه آن ممکن است فشار خون بالا، اختلال در عملکرد کلیه، و یا حتی نارسایی کلیوی باشد. انسداد شریانی در ناحیه روده ممکن است موجب ایجاد مشکل در جریان خون به روده ها شود.

چنانچه انسداد عروق در بازوها و پاها رخ دهد، به بیماری عروق محیطی (PVD) ارتباط می یابد. این امر ممکن است توانایی حرکت دستها و پاها را مختل سازد، که به نوبه خود، می تواند به معلولیت، قانقاریا، ایجاد زخم، و قطع عضو (در موارد شدید) منجر شود. گاهی اوقات، این پلاک ها می توانند پاره شده و به بسته شدن عروق منجر شوند.

اجازه دهید مثالی بیاوریم از خانمی که با یک بیماری مادرزادی قلب، یعنی بیماری که در آن یک نقص در ساختار قلب یا عروق بزرگ سیستم گردش خون وجود دارد، متولد شده است. در چنین حالتی، این خانم پیش از اقدام به بارداری بایستی عوامل خطر بالقوه که هم برای مادر و هم نوزاد وجود دارد را مورد آنالیز قرار دهد. در غیر این صورت، خطر مرگ مادر و یا جنین در طول دوران بارداری وجود دارد.

به این ترتیب، بیماری قلبی عملکرد کلی بدن را تحت تأثیر قرار می دهد. چنانچه در فردی این عارضه تشخیص داده شد، ممکن است موجب ایجاد استرس و یا افسردگی در فرد شود. حتی اگر ادعا شود که استرس و بیماری های قلبی به یکدیگر ارتباط می یابند، هیچ مدرک بالینی وجود ندارد که اثبات کند چگونه استرس می تواند موجب بوجود آمدن بیماری قلبی شود. به منظور جلوگیری از چنین وضعیتی، لازم است که عوامل خطر یعنی، کشیدن سیگار، کلسترول تام بالا، فشار خون بالا، دیابت، عدم تحرک جسمانی، اضافه وزن، افسردگی، انزوای اجتماعی را تماماً کاهش داده و یا از بین ببریم.

سلب مسئولیت:

اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه های پزشک متخصص در نظر گرفته شود.منبع: راسخون
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2054

به "چگونه بیماری قلبی بدن را تحت تأثیر قرار می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه بیماری قلبی بدن را تحت تأثیر قرار می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید