گسترش نافرمانی مدنی در شهر قاهره

به گزارش بارازعلی، خبرنگاران : معترضین مصری روز یکشنبه با بستن درهای ورودی به سوی ساختمان های مهم اداری شهر قاهره به نافرمانی مدنی در این کشور دامن زدند.

گسترش نافرمانی مدنی در شهر قاهره

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از دیلی استار؛ کارمندان دولتی و شاهدان عینی اعلام کردند، تعدادی از مردم معترض مصر روز یکشنبه درهای ورودی به سوی ساختمان های مهم اداری در شهر قاهره را بستند. این بخشی از کوشش مردم مصر برای گسترش نافرمانی مدنی در سراسر این کشور به شمار می رود.

معترضین مصری با مسدود کردن درهای ورودی به سوی مراکز مهم اداری قاهره در نزدیکی میدان تحریر، تنها یک جهت کوچک را برای خروج کارمندان دولتی باز گذاشته بودند.

هزاران کارمند دولتی در مرکز اداری موسوم به مجمع مشغول به کار هستند که شامل دفاتر اداری سازمان پاسپورت و ویزا، سازمان مالیات و سایر نهادهای دولتی مصر است.

یک کارمند دولتی مصر در مصاحبه با فرانس پرس در این رابطه تاکید نمود، گروه کوچکی از جوانان مصری درهای اصلی ورودی به ساختمان مرکز اداری را بستند و به کسی اجازه ورود به این مرکز اداری را نمی دادند.

وی توضیح داد، معترضین مصری وارد ساختمان های اداری نشدند. آن ها یک در را باز گذاشتند و به کارمندانی که شیفت کاریشان تمام شده بود، گفتند باید آنجا را ترک نمایند.

این مرکز بزرگ اداری مصر پیش از این نیز در زمان اعتراضات داخلی مردم این کشور که منجر به سرنگونی رژیم حسنی مبارک شد، بارها بسته شده است. بستن ساختمان های اداری بزرگ قاهره پس از آن صورت می گیرد که معترضین مصری خواهان برپایی اعتصاب سراسری و نافرمانی مدنی هستند.

معترضین مصری معتقدند محمد مرسی رئیس جمهور این کشور نتوانسته اند اهداف انقلاب این کشور را محقق سازد. اعتصاب سراسری در شهر پورت سعید مصر روز یکشنبه وارد دومین هفته خود شده است. بیشتر مغازه ها و کارخانه های این شهر تعطیل است.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1006

به "گسترش نافرمانی مدنی در شهر قاهره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گسترش نافرمانی مدنی در شهر قاهره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید