10 غذای خیابانی پرطرفدار از شانگهای

به گزارش بارازعلی، بهترین غذاهای خیابانی شانگهای

کلان شهر شانگهای پر از غذاهای متنوع است. انتخاب با خودتان است رستورانی لوکس با غذاهای فرانسوی در کنار اسکله و یا رستورانی ارزان در کوچه های خلوت، به هر کدام از این رستوران ها که بروید انواع و اقسام غذاهای خوشمزه را در منو می بینید اما با وجود همه این رستوران ها بدون شک هیجان انگیزترین تجربه شکم گردی در شهری مثل شانگهای، غذاهای خیابانی است. می خواهیم تعدادی از غذاهای خیابانی شانگهای را به شما معرفی کنیم پس در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

10 غذای خیابانی پرطرفدار از شانگهای

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

1- کیک شکری | Tanggao

کیک شکری Tanggao همان دونات است البته ورژن چینی اش. این شیرینی که اولین بار در استان هبئی اختراع شده لایه تردی دارد اما درون آن کاملا نرم است. کیک های سرخ شده و تازه، ظاهری بیضی شکل و مزه ای شیرین دارند و به تازگی روی آن ها کنجد ریخته می گردد تا شیرینی کیک و شوری کنجد ترکیبی از طعم های متضاد را به وجود بیاورد. کیک های کنجد دار معمولا محبوب تر هستند و خیلی از گردشگران نوع کنجد دار آن را می خرند.

2- شیائو لانگ بائو| Xiaolongbao

این دامپلینگ به طور سنتی در سبدهای مخصوص بامبو درست می گردد و از دسرهای محبوب شانگهای است. شیائو لانگ بائو که اولین بار در شهر نانجیانگ اختراع شده در رستوران ها به عنوان دیم سام (dim sum) سرو می گردد. برای درست کردن این غذا بعد از اینکه کوفته های خمیری با حرارت ملایم و بر روی سبدهای بامبو خار پز شدند با مواد متنوعی مثل گوشت چرخ نموده و همینطور مایعی خوش طعم پر می شوند.

3- پنکیک پیازچه | Scallion Pancake

مردم شانگهای گاهی به همراه غذاها، پنکیک پیازچه می خورند و گاهی ساعت ها در صف می ایستند تا این پنکیک های خوشمزه را بخرند. در قدیم برای درست کردن این پنکیک، آن ها را با پیازچه های تاره اول در روغن سرخ و بعد در فرهای مخصوص زغالی می پختند. بیرون این پنکیک کاملا پخته و ترد می گردد اما داخل آن نرم است. در شانگهای پیدا کردن فروشنده هایی که این پنکیک ها را دارند اصلا کار سختی نیست.

4- نودل سرخ شده | Fried noodles

نودل سرخ شده از آن غذاهای خیابانی پرطرفدار است که دست فروشی ها آن را به همراه برنج سرخ شده، کیک برنجی و انواع و اقسام خوراکی های دیگر می فروشند. این نودل معمولا با روغن زیتون سرخ می گردد و با ادویه هایی که دارد طعم بینظیری پیدا می نماید.

5- شائو کائو | Shao Kao

با قدم زدن در خیابان های شانگهای دست فروشی های زیادی را می بینید که روی میز آن ها پر شده از غذاهای کبابی. برای درست کردن شائو کائو خوراکی هایی مثل گوشت، ماهی، میگو و انواع سبزیجات بر روی سیخ های بامبو کاملا کبابی و پرادویه می شوند و می توانید آن ها را داغ داغ از دست فروشی های کنار خیابان بخرید، حتی می توانید ادویه این غذا را هم به دلخواه خودتان انتخاب کنید.

6- غذای Sheng Jian Bao

اگر از سرآشپزهای چینی بپرسید بعد از یک کار طولانی در آشپزخانه دوست دارند چه غذایی بخورند، جواب آن ها مطمئنا مرغ سرخ شده نیست. بیشتر آن ها دوست دارند دامپلینگ های کوچکی را بخورند که ترد و خوشمزه هستند و داخل آن ها با گوشت پر شده است. شاید بگویید این که همان غذای شیائو لانگ بائو است اما نه! این دامپلینگ ها بزرگ تر و نانی تر هستند. خمیر این دامپلینگ کم تر تخمیر شده برای همین کلفت تر و طرز پیچیدن خمیر آن هم متفاوت است.

7- ریشه گل نیلوفر آبی | Gui Hua Lianou

این غذای خیابانی کمی دیر آماده می گردد ولی ارزش امتحان کردن را دارد. برای درست کردن این غذا، ریشه گل نیلوفر پر از برنج چسبناک می گردد و در شیره گل اسمانتوس می پزد. مدت زمان پخت این ریشه تا زمانی است که کاملا کاراملی گردد و رنگ سفید آن به رنگ قهوه ای دربیاید. گل اسمانتوس عطر خوشایندی دارد و باعث می گردد که شیره این غذا خوشمزه و خوش طعم گردد. با اینکه فروشنده ها این غذا را به عنوان غذای خیابانی می فروشند اما مطمئنا خوردن آن در حالی که در حال قدم زدن در شهر هستید غیر ممکن است!

8- جیدان بینگ | Jidan Bing

این غذای تخم مرغی و سبک توسط مهاجران نانجینگ به این شهر آمده اما کم کم در پکن و شانگهای هم محبوب شده است. برای درست کردن این غذا از خمیری استفاده می گردد که همین که در روغن داغ ماهی تابه ریخته می گردد پف می نماید. حالا یک تخم مرغ در وسط خمیر شکسته و مقداری پیازچه هم اضافه می گردد.

9- زونگزی | Zongzi

هر فصل غذاهای خیابانی مخصوص به خودش را دارد؛ اواسط تابستان فصل زونگزی است و میز دست فروشی های خیابانی مملوء از این غذا می گردد. زونگزی در واقع ترکیب برنج چسبناک، لوبیا قرمز و گوشته که در میان برگ های سبز بامبو پیچیده شده است. با اینکه این غذا بومی شانگهای نیست اما اگر در ماه خرداد در خیابان های این شهر قدم بزنید این غذای مثلثی شکل را در میان غذاهای خیابانی می بینید دلیلش هم این است که زونگزی به طورسنتی در طول جشنواره قایق اژدها خورده می گردد.

10- مالا تانگ | Mala Tang

یک سوپ تند خوشمزه که با نودل، کوفته ماهی، کوفته گوشت، توفو و انواع سبزیجات درست می گردد و یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی شانگهای است. البته اگر غذاهای تند را دوست ندارید باید دور این غذا را خط بکشید چون غذایی به شدت تند است. مالا به معنی بی حس کننده است و علت نامگذاری این غذا به این اسم اینه که آنقدر تند است که لب ها و زبان را بی حس می نماید.

منبع: seriouseats.com

منبع: الی گشت
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 499

به "10 غذای خیابانی پرطرفدار از شانگهای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 غذای خیابانی پرطرفدار از شانگهای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید