3 هزار کلاس مجازی در یک روز در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار گردید

به گزارش بارازعلی، معاون آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی از برگزاری 3 هزار و 401 کلاس مجازی در یک روز در این دانشگاه اطلاع داد و گفت: 25 هزار و 531 نفر وارد این کلاس ها شده اند.

3 هزار کلاس مجازی در یک روز در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار گردید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کالج های کانادا بدون مدرک زبان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، مختار جلالی جواران معاون آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی از برگزاری 3 هزار و 401 کلاس مجازی در یک روز در این دانشگاه اطلاع داد و گفت: 25 هزار و 531 نفر وارد این کلاس ها شده اند.

معاون آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: آخرین شرایط آموزش مجازی در این دانشگاه در دهه 70 با هدف ارائه آموزش مهارتی تشکیل شد و در حال حاضر حدود 630 مرکز علمی کاربردی در سراسر ایران با حدود 209 هزار دانشجو و نزدیک به 19 هزار و 600 مدرس در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی به دلیل مأموریت مهارتی که داشت و 60 درصد دروس خود را عملی و 40 درصد آن را نظری ارائه می داد، زیاد خود را ملزم نمی دید که در راستای تأمین زیر ساخت های آموزش مجازی سرمایه گذاری کند چرا که به نظر نمی رسد بتوان کار عملی را به صورت مجازی ارائه داد.

مختار جلالی جواران با اشاره به شیوع ویروس کرونا و الزام دانشگاه ها به آموزش های مجازی گفت: باتوجه به شرایط بحرانی موجود در 5 و 11 اسفند 98 در شورای مدیران و هیأت رئیسه دانشگاه بحث آموزش مجازی مطرح شد و با توجه به شرایط موجود، برای آموزش مجازی برنامه ریزی شد.

وی اضافه کرد: با بسیاری از شرکت های خصوصی و دولتی رایزنی و پروپوزال این شرکت ها اخذ و آنالیز شد، چهار شرکت از میان بهترین شرکت ها معرفی و به یکی از آنها با 3 شرط، کیفیت، سرعت و ضمانت مأموریت داده شد و این شرکت پای کار آمد و توانستیم در 11 فروردین 99 در استان های البرز، گلستان، آذربایجان شرقی و اصفهان به صورت پایلوت آموزش مجازی راه اندازی کنیم بعضی مراکز نیز از قبل زیرساخت لازم را داشتند که از قبل از عید کار خود را آغاز نموده بودند.

معاون آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی اضافه کرد: 17 فروردین 99 زیرساخت های لازم فراهم شد و تمام مراکز علمی کاربردی در سراسر کشور از این زیرساخت ها استفاده کردند و تا حال توانسته ایم در یک روز 3 هزار و 401 کلاس برگزار کنیم که تعداد دانشجویانی که وارد کلاس ها شده اند، 25 هزار 531 نفر بوده است.

وی اعلام کرد: در مجموع به دلیل پراکندگی مراکز، عمده کلاس ها به صورت آفلاین برگزار شده و تنها 33 درصد به صورت آنلاین برگزار شده است.

مختار جلالی جواران تاکید نمود: درست است که به دلیل شیوع این ویروس برای کشور مشکل ایجاد شده اما این موضوع نباید به هیچ وجه روی کیفیت آموزش ما تأثیر بگذارد. باید کوشش کنیم از تمام امکانات سخت افزاری و نرم افزاری استفاده کنیم آموزش های خوبی ارائه کنیم به ویژه در بخش عملی که 60 درصد دروس دانشگاه جامع علمی کاربردی عملی است.

وی گفت: از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتظار داریم اختیارات بیشتری به دانشگاه ها ارائه دهد تا بخش عملی کیفی تر برگزار گردد و ما بتوانیم دانش آموختگان آچار بدست به جامعه ارائه دهیم.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1198

به "3 هزار کلاس مجازی در یک روز در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 هزار کلاس مجازی در یک روز در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید