آلمان خواهان برگزاری کنفرانس صلح برای یمن شد

به گزارش بارازعلی، خبرنگاران: وزیر امورخارجه آلمان خواهان برگزاری یک کنفرانس بین المللی صلح در ارتباط با مناقشه یمن شد و گفت که کشور عمان می تواند میزبان چنین نشستی باشد.

آلمان خواهان برگزاری کنفرانس صلح برای یمن شد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

به گزارش خبرنگاران، فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی آ. آر. د آلمان، تاکید نمود که فقط یک راه چاره سیاسی می تواند صلح را به یمن بازگرداند.

وی اضافه کرد: معاون من هفته گذشته در کوشش برای یافتن راه چاره سیاسی برای بحران یمن، از منطقه خاورمیانه از جمله ایران و عربستان دیدن کرد.

وی تاکید نمود که تنها تهران و ریاض قادرند طرف های مناقشه یمن را به پشت میز مذاکره بیاورند.

مارکوس ادرر معاون سیاسی وزیر خارجه آلمان هفته گذشته در سفر به تهران با بعضی از مقام های ارشد وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و درخصوص آخرین تحولات منطقه بویژه یمن، بحرین، عراق و سوریه با آنان گفت وگو کرد.

وزیر خارجه آلمان در ارتباط با اوضاع سوریه نیز گفت: اکنون تمرکز اصلی بر شکست داعش در عراق است؛ تنها پس از آن امکان رسیدن به راه چاره سیاسی در سوریه وجود دارد.

در حالی وزیر خارجه آلمان، برگزاری کنفرانس صلح برای یمن را درخواست نموده که قرار است وزیرانی خارجه مصر، اردن و آمریکا هفته آینده در نیویورک درباره اوضاع یمن نشست مشترک برگزار نمایند.

اشتاین مایر همچنین در حالی از عربستان به عنوان کشوری که قادر است طرف های درگیری یمن را به میز مذاکره بکشاند یاد نموده که ریاض خود به یکی از طرف های نزاع تبدیل شده و با تشکیل باصطلاح ائتلافی از چند کشور عربی با حمایت غرب، اقدام به حملات نظامی علیه مردم یمن نموده است.

جنگنده های متجاوز عربستان با همکاری 10 کشور عربی دیگر از روز پنجشنبه ششم فروردین تجاوز خود به کشور یمن را شروع کردند. تاکنون در این حملات، هزاران غیرنظامی یمنی کشته و شمار زیادی نیز زخمی شده اند.

منبع: ایرنا

منبع: تسنیم
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 456

به "آلمان خواهان برگزاری کنفرانس صلح برای یمن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان خواهان برگزاری کنفرانس صلح برای یمن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید