اختصاص 160 هزار میلیارد تومان برای اشتغال کسب و کار ها در بودجه سال آینده

به گزارش بارازعلی، حجت اله عبدالملکی گفت: در شورای عالی اشتغال، 160 هزار میلیارد تومان برای اشتغال و کسب و کار ها در نظر گرفته شده است که بعد از تصویب در بودجه 1401، از فروردین ماه اجرایی می گردد.

اختصاص 160 هزار میلیارد تومان برای اشتغال کسب و کار ها در بودجه سال آینده

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آئین پایانی نمایشگاه فرصت های شغلی مهارت محور کم سرمایه بر بیان نمود: 117 شغل از 400 شغل که در این نمایشگاه عرضه شد، مهارت محور و با سرمایه یک تا 10 میلیون تومان است.

وی اضافه نمود: اگر مهارت آموزی را توسعه و ترویج دهیم، می توانیم مشاغل زیادی را بدون نیاز به سرمایه زیاد ایجاد کنیم، امروز نیز در این نمایشگاه، مربیانی را دیدم که با سرمایه اندک تا 7 هزار شغل ایجاد کردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در دولت سیزدهم اقدامات مناسبی انجام داده است، گفت: کاهش زمان صدور مجوز های آکادمی های آزاد، از 8ماه به 3 روز، انقلابی در این حوزه محسوب می گردد.

وی ادامه داد: از زمان اجرای این طرح، تا به امروز یک هزار و 800 آکادمی آزاد فنی و حرفه ای مجوز گرفته اند.

عبدالملکی با اشاره به ایجاد مشاغل کم سرمایه بر، اعلام کرد: چندسال پیش عنوان شد که با سرمایه کم نیز می توان کسب و کاری را آغاز کرد، امروز نیز در این نمایشگاه، کار های فراوریی نشان داد که به رغم گذشت چند سال و گرانی مواد اولیه، این موضوع امکان پذیر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در احیای کارخانه های نیمه تعطیل اشاره نمود و اضافه نمود: در بخش صنعت، فعالیت های خوبی برای راه اندازی کارخانه های نو و احیای کارخانه های نیمه تعطیل و تعطیل آغاز شده است.

وی با اشاره به بودجه 1401 در حوزه اشتغال، بیان داشت: تسهیلات تکلیفی در این بودجه در قالب تبصره 16 و 18 دیده شده است که از شبکه بانکی درخواست خواهیم کرد تا زمینه اشتغال را تقویت کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شرح داد: قوانین مختلف، برای اعطای تسهیلات از وام های خرد تا چند صد میلیون تومانی بر اساس شرایط شورای پول و اعتبار وجود دارد.

عبدالملکی گفت: در حوزه مشاغل خُرد و خانگی، ظرفیت بسیار بالایی وجود دارد و جهان به سمت این نوع مشاغل حرکت نموده است.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در گذشته تاکید بر روی مشاغل صنعتی سرمایه بر بالا بوده است، اضافه نمود: در دوره نو ما می خواهیم از ظرفیت مشاغل مهارت محور و کم سرمایه استفاده کنیم که امیدواریم بخش قابل توجهی از بار اشتغال برداشته گردد.

گفتنی است نمایشگاه های فرصت های شغلی مهارت محور کم سرمایه بر در استان های کشور از اواخر آذرماه برپا شده بود که امروز اختتامیه ملی آن برگزار گردید.

در این نمایشگاه ها از 400 شغل احصا شده، بیش از 117 شغل مهارت محور کم سرمایه بر به صورت حضوری معرفی گردید که حوزه های شغلی مانند فراوری محتوا، نرم افزار های کاربردی به ویژه کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ، انرژی های نو، تهیه مصنوع های چرمی، اتومکانیک، برق و الکترونیک، حرفه های پوشاک، صنایع دستی، خدمات تعمیر و نصب تاسیسات برقی و مکانیکی، قالی و گبه را شامل می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2232

به "اختصاص 160 هزار میلیارد تومان برای اشتغال کسب و کار ها در بودجه سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 160 هزار میلیارد تومان برای اشتغال کسب و کار ها در بودجه سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید