افزایش 3640 واحدی شاخص بورس

به گزارش بارازعلی، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 3640 واحد همراه شد.

افزایش 3640 واحدی شاخص بورس

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، امروز بورس اوراق بهادار تهران یک فرایند رو به رشد به خود گرفت، گرچه میزان رشد ناچیز بود، اما به هر حال فرایند یکسان و رو به رشدی بود، به گونه ای که در خاتمه معاملات شاخص کل با افزایش 3640 واحد به رقم یک میلیون و 488 هزار و 292 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 1790 واحد به رقم 427 هزار و 282 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 5 میلیون و 980 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز در بورس تهران بیش از 6 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 766 هزار نوبت معامله و به ارزش 5 هزار و 780 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ارزش معاملات فرابورس هم به بیش از 18 هزار و 212 میلیارد تومان رسید که با این حساب ارزش دو معاملات دو بازار از 23 هزار و 971 میلیارد تومان رسید.

امروز همه شاخص های بورس سبز بودند، اما میزان افزایش شاخص ها زیر نیم درصد بوده است. به گونه ای که شاخص کل و شاخص قیمت در بورس با معیار وزنی ـ ارزشی 0.25 درصد رشد کردند و این دو شاخص با معیار هموزن 0.42 درصد ارتقاء یافتند.

شاخص آزاد شناور در حد 0.29 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 0.22 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 0.28 درصد افزایش یافت.

امروز نماد های پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی پردیس، گل گهر و مبین انرژی خلیج فارس به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد های فولاد مبارکه و فولاد خوزستان بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته اند.

امروز در فرابورس ایران شاخص کل 40 واحد عقب نشست و به رقم 21 هزار و 331 واحد رسید.

ارزش فرابورس به بیش از یک میلیون و 191 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس هم به بیش از 373 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز در فرابورس بیش از 2.7 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 507 هزار فقره معامله و به ارزش 18 هزار و 215 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد های آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، پالایش نفت شیراز، پالایش نفت لاوان و اعتباری ملل بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد بیمه پاسارگاد و فولاد هرمزگان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته اند.

گفتنی است بعد از پیدا شدن تعدادی ماینر برای استخراج بیت کوین در بورس اوراق بهادار تهران برخی کنندگان مجلس هم طرح تحقیق و تفحص از سازمان بورس و اوراق بهادار را کلید زده اند تا حقیقت ماجرا در این مورد و هم دلایل ریزش های شاخص در سال گذشته روشن شود.

همچنین با توجه به اینکه سرمایه گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است قاطبه کارشناسان پیشنهاد می کنند سرمایه گذاران حقیقی و افراد غیرحرفه ای از طریق صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت وارد بازار شوند تا از ریسک و نوسان در امان بمانند.

در کشور های پیشرفته در مقابل هر شرکت بورسی 3 صندوق قرار گرفته است یعنی عمده سرمایه گذاری ها در صندوق ها و به صورت غیرمستقیم انجام می شود در حالی که در کشور ما بیش از 95 درصد سرمایه گذاری ها به صورت مستقیم و در سهام شرکت ها است، لذا در نوسانات بازار سرمایه گذاران حقیقی و خرد دچار زیان می شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2058

به "افزایش 3640 واحدی شاخص بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 3640 واحدی شاخص بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید