تزیین غذای کودک با تخم مرغ

به گزارش بارازعلی، تخم مرغ یکی از مقوی و پرسود ترین مواد غذایی است که ضروری است به طور منظم در برنامه غذایی بچه ها در حال رشد وجود داشته باشد. اما ممکن است کودک شما هم به خاطر بوی خاص این ماده، دوست نداشته باشد آن را بخورد و بهانه های مختلف بیاورد. اما نگران نباشید، در این مطلب روش های تزیین غذای کودک با تخم مرغ را به شما آموزش می دهیم. با استفاده از این روش ها می توانید ظاهر غذای فرزند دلبندتان را مجذوب کننده کنید تا با این کار، ترغیب شده و غذایش را با اشتها نوش جان کند.

تزیین غذای کودک با تخم مرغ

در این نوشته از وبلاگ خبرنگاران همراه ما باشید، چرا که نه تنها ایده های تازه برای تزئین غذای کودک با تخم مرغ را به شما می دهیم، بلکه چندین روشی متنوع تزئین را با شما مرور می کنیم که برای وعده های غذایی بزرگسالان و مهمانی ها هم به کارتان می آید. پس با ما همراه باشید.

تزیین غذای کودک با تخم مرغ نیمرو

نیمرو کردن تخم مرغ، یکی از پرطرفدار ترین روش های درست کردن تخم مرغ است. چرا که این روش ساده است و به راحتی می توانید در عرض چند دقیقه غذای کودک عزیزتان آماده می گردد. بعضی از افراد ترجیح می دهند زرده و سفیده را مخلوط نمایند و بعضی اجازه می دهند تا به مرور، زرده سفت گردد. برای دو حالت، ایده های زیر قابل استفاده هستند:

تزیین غذای کودک با تخم مرغ نیمروی همزده

در این حالت ابتدا نیمرو را به طور کامل درست کنید و از تابه خارجش کنید. سپس می توانید به یاری برش های خلاقانه، اشکال جالبی درست کنید. برای مثال در تصویر زیر، تخم مرغ نیمرو به حالت نیم دایره برش خورده و سپس به یاری فلفل، برش هایی از گوجه و سبزیجات به شکل یک دایناسور در آمده است که بسیاری از پسر بچه ها عاشقش می شوند!

تزیین غذای کودک با تخم مرغ نیمرو هم نزده

در این حالت زرده تخم مرغ به عنوان یک عنصر مهم در تزیین به کار می رود. که برآمدگی خاصی دارد و رنگ زرد طلایی آن ها چشم را به سمت خود می کشد. بیایید چند نمونه از تزیین غذای کودک با تخم مرغ نیمروی هم نزده را آنالیز کنیم.

جوجه بالا مجذوب کنندهیت و بامزگی خاصی دارد که می تواند کودک را به خوردن تخم مرغ ترغیب کند. همان طور که می بینیم این روش تزیین، به هیچ وقت سخت نیست. به یاری چند برش هویج و دو عدد کنجد، جوجه کودک شما آماده است. خورشید کوچک زیر نیز با همین ترفند درست شده است.

ترفند برش زدن سفیده

در این روش تزیین غذای کودک با تخم مرغ، می توانید سفیده را به صورت خلاقانه برش بزنید تا در کنار زرده، ترکیبی مجذوب کننده را درست کنید. نمونه زیر را ببینید.

برش ستاره ای زرده، مجذوب کنندهیت خرس را چند برابر نموده است. در نمونه زیر هم برای درست کردن گربه، از دو زرده تخم مرغ استفاده شده و بعد از درست شدن نیمرو، برش صورت آن تکمیل شده است.

استفاده از قالب برای درست کردن نیمرو

می توانید از همان ابتدای پخت نیمرو ها را در قالب هایی با شکل های خاص بریزید تا شکل هایی مانند ستاره و قلب به وجود درست گردد.

در یک روش مجذوب کننده دیگر می توانید قالب را در نان تست فرو ببرید و نان را در تابه بگذارید. سپس تخم مرغ را در جای خالی نان بشکنید. غذای آماده شده در ترکیب با نان سرخ شده مزه ای فوق العاده می دهد.

درست کردن چهره با تخم مرغ نیمرو

می توانید با یاری برش های کوچکی از سبزیجات و گوجه، چهره های بانمکی را درست کنید. این روش تزیین کردن تخم مرغ برای غذای کودک می تواند جنبه های تفریح هم داشته باشد. برای مثال از کودک خود بخواهید خودش صورت غذایش را درست کند و قصه او را بگوید. نمونه های زیر می توانند به شما ایده بدهند.

نکته مهم

مهم ترین عاملی که می تواند به شما برای تزیین غذای کودک با تخم مرغ یا هر ماده خوراکی دیگری یاری کند، خلاقیت است و بس! ممکن است همه چیز آن طور که پیش بینی کردید پیش نرود، اما عیبی ندارد. اثر تازه ای را خلق کنید. برای مثال در تزیین زیر، زرده ها در محل نامتقارنی قرار گرفته اند. اما با کمی خلاقیت تبدیل به دو ماهی مجذوب کننده و با نمک شده اند.

تزیین غذای کودک با تخم مرغ آب پز

دومین روش از تزیین غذای کودک با تخم مرغ استفاده از تخم مرغ آب پز است. تنها نکته ای که ضروری است به آن دقت کنید این است که اجازه دهید تخم مرغ به طور کامل مغز پخت گردد و به اصطلاح عسلی نباشد. چرا که ممکن است در طول تزیین تخم مرغ از هم باز گردد و نتوانید شکل دلخواه خود را در بیاورید.

تزیین تخم مرغ کامل

در این روش از تمام تخم مرغ به عنوان بدن یک حیوان استفاده می کنیم و به یاری سبزیجات و میوه های رنگی دیگر، برای آن اعضای بدنش را درست می کنیم. به جوجه های زیر دقت کنید:

در نوعی دیگر از تزیین غذای کودک با تخم مرغ می توانید از برش های خلاقانه بهره ببرید و حیواناتی را در سطح بشقاب درست کنید. به خرگوش زیر نگاه کنید، مجذوب کننده و دوست داشتنی نیستند؟

جمع بندی

در این نوشته روش های مختلف تزیین غذای کودک با تخم مرغ را آنالیز کردیم تا با خرید تخم مرغ به راحتی آنها را تهیه کنید. شما چه ایده هایی دارید تا غذای کودکتان را زیباتر کنید؟ به نظر شما این تزیین ها می تواند بچه ها را ترغیب کند تا تخم مرغ را که غذای مفید و کاملی است را نوش جان نمایند؟

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2284

به "تزیین غذای کودک با تخم مرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزیین غذای کودک با تخم مرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید