10 غذای پرطرفدار اندونزی

به گزارش بارازعلی، پرهوادارترین غذاهای اندونزی

به کشور هزار جزیره خوش آمدید. کشوری با تنوع فرهنگی و غذایی، سنت های دیدنی و مردمانی خونگرم. در اندونزی بیش از 5 هزار غذای سنتی وجود دارد. بدون شک در کشوری با چنین تنوع غذایی، می توانید غذایی باب میل خودتان پیدا کنید. رژیم غذایی اندونزیایی ها رژیمی سالم به شمار می آید. در بیشتر غذاهای اندونزی می توانید شاهد استفاده از ماهی، برنج و سبزیجات باشید. اگر دنبال تجربه طعم های جدید و خوشمزه هستید، با خبرنگاران همراه باشید تا شما را با پر هوادار ترین غذاهای اندونزی آشنا کنیم.

10 غذای پرطرفدار اندونزی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

1- سامبال (Sambal)

سامبال را می شود پای ثابت تمام غذاهای اندونزی دانست. این سس که پایه اصلی آن چیلی است، به همراه عصاره میگو، شکر، نمک، آبلیمو و سس تند تهیه می شود. این سس را می شود نوعی ادویه هم دانست. غذاهای اندونزیایی را هم که نمی شود بدون ادویه و طعم تند تصور کرد! دستور تهیه این سس در هر رستورانی متفاوت است. اما معروف ترین ترکیب این سس، انبه، قارچ و دورین (نوعی میوه مخصوص مناطق آسیای شرقی) است.

2- باکسو (Bakso)

باکسو را می توان یکی از خوشمزه ترین سوپ های اندونزی دانست. این سوپ که با نودل، سبزیجات و گوشت قلقلی درست می شود، نه تنها محبوب دانشجوهای اندونزیایی است، بلکه از غذاهای مشهور اندونزی است که در دیگر کشور ها هم هواداران خاص خودش را دارد. کوفته قلقلی این سوپ از مرغ، گوشت و یا ترکیبی از هر دو درست می شود. روی این سوپ معمولا با موسیر تفت داده شده و سیر سرخ شده تزیین می شود.

3- ساتای (Satay)

این کباب های هیجان انگیز که از گوشت مرغ، خرگوش و یا بز تهیه می شوند، به صورت ذغالی کباب می شوند و موقع سرو به شدت داغ هستند. گوشت ها در زردچوبه، سس باربیکیو و سس بادام زمینی مزه دار می شوند. این غذا بیشتر یک غذای خیابانی است و در بین عرب ها هم هواداران زیادی دارد. در ایالت مادورا، این غذا به همراه کیک برنج، خیار حلقه ای و پیاز سرو می شود. مخلفات و نوع سرو این غذا می تواند بسته به جایی که آن را امتحان می کنید متفاوت باشد.

4- ناسی گورنگ (Nasi goreng)

این غذا که غذای ملی اندونزی به حساب می آید، از برنج سرخ شده به همراه سس غلیظ سویا که به آن کچاپ می گویند و سبزیجاتی مثل هویج و خیار تهیه می شود. روی این غذا هم معمولا با تخم مرغ، خیار و گوجه تزیین می شود. می توانید نوعی از این غذا که به آن ناسی گیلا (برنج دیوانه) می گویند را هم امتحان کنید. در این نوع از ناسی، می توانید انواع گوشت را در بین برنج پیدا کنید. این گوشت ها شامل هات داگ هم می شوند!

5- گادو گادو (Gado-gado)

گادو گادو که به معنی مخلوط-مخلوط است، معمولا در مواقعی به کار می رود که موقعیت یا هرچیزی ترکیبی از چیزها و شرایط مختلف باشد و به اصطلاح قاطی پاتی باشد، درست مثل شهر جاکارتا! دلیل انتخاب این نام برای این غذای محبوب اندونزیایی هم از ظاهرش تعیین است. این غذا در واقع نوعی سالاد سبزیجات است که در سس محبوب اندنزیایی ها، یعنی سس بادام زمینی مخلوط می شود. مواد اصلی این سالاد، لوبیا سبز، اسفناج، سیب زمینی، ذرت، تخم مرغ و جوانه گندم است که با پنیر توفو و خیار همراه می شود.

6- ناسی پادانگ (Nasi padang)

معروف است که سنگاپوری ها نمی توانند بدون این غذا زندگی نمایند! اما اصل این غذای خوشمزه به کشور اندونزی بر می شود. ناسی پادانگ از برنج بخار پز شده به همراه مقدار زیادی گوشت گاو و ماهی تهیه می شود. بهترین راه خوردن این غذای اصیل، این است که آن را با دست بخورید و از این تجربه بومی لذت برید. موقع خوردن این غذا سامبال را از قلم نیاندازید!

7- باکمی گورنگ (Bakmi goreng)

باکمی گورنگ، برنج مخلوط شده با نودل و چاشنی های مخصوص اندونزیایی است. نودل های این غذا از رشته های پهن و نازک تا رشته های ریز می تواند متفاوت باشد. نودل های این غذای خوشمزه به همراه تخم مرغ سرخ می شوند که باعث می شود طعم متفاوتی پیدا نمایند. این غذا با گوشت و سبزیجات سرو می شود و هر سرآشپزی مواد مخصوص خودش را برای اضافه کردن به این غذا دارد. از آنجایی که این غذا بیشتر در وعده شام مصرف می شود، زودتر از ساعت 5 عصر نمی توانید آن را در غرفه های غذای خیابانی پیدا کنید.

8- اوپور آیام (Opor ayam)

اوپور آیام، مرغ سرخ شده در شیر نارگیل است که از غذاهای محبوب اندونزیایی ها به حساب می آید. اوپور آیام را می توانید بیشتر در اواخر ماه رمضان سر سفره اندونزیایی ها ببینید که به همراه کیک برنج سرو می شود. مثل باقی غذاهای اندونزی، اوپور آیام هم با کلی ادویه درست می شود. در تهیه این غذا از ادویه سنگاپوری، سیر، زنجپیل، زردچوبه و گشنیز استفاده می شود.

9- باکپائو (Bakpao)

ظاهر این غذا آنقدر هوس انگیز است که نمی شود از امتحان کردنش گذشت! این غذای بامزه را می توانید در غرفه های غذای خیابانی جاکارتا پیدا کنید. فروشنده ها معمولا در ساعت های پر رفت و آمد روز، این غذای نرم و خوشمزه که داخل آن با گوشت پر می شود را در غرفه های متعددی به فروش می رسانند. باکپائو یک غذای فوری و جمع و جور است که برای زمان هایی که عجله دارید، بهترین انتخاب غذایی به حساب می آید. بسیاری از افراد این غذا را در حال رفتن به محل کار و یا برای یک وعده غذای سریع نیمروزی تهیه می نمایند.

10- ایکان باکار (Ikan bakar)

ماهی گریل شده، به همین سادگی! ایکان بار یک غذای ساده و سالم اندونزیایی است که با ادویه های مختلف طعم دار می شود و به همراه سس سویا و یا چیلی سرو می شود. این غذای ساده و خوش طعم از غذاهای محبوب اندونزی است. در کشوری با بیش از 17 هزار جزیره، نمی توان از ماهی به عنوان یک وعده غذای اصلی گذشت! در سفر به اندونزی حتما طعم ماهی تازه گریل شده را امتحان کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 441

به "10 غذای پرطرفدار اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 غذای پرطرفدار اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید