تمرکز سیاست خارجی آمریکا در شرق آسیا بر کره شمالی

به گزارش بارازعلی، آنتونی بلینکن گزینه پیشنهادی جو بایدن برای وزارت خارجه آمریکا ضمن تاکید بر کوشش برای بهبود روابط ایالات متحده با متحدانش در شرق آسیا گفت: این کشور موقعیت به مراتب بهتری برای مقابله با تهدیدات کره شمالی و سایر دشمنان در هنگام کار با متحدانش دارد.

تمرکز سیاست خارجی آمریکا در شرق آسیا بر کره شمالی

خبرگزاری یونهاپ روز چهارشنبه گزارش کرد که بلینکن سه شنبه شب در برابر کنگره اضافه نمود: ما می توانیم اتحاد اصلی خود را احیا کنیم و ضریب نفوذ خود را در سراسر دنیا افزایش دهیم.

وی اضافه نمود : ما در کنار هم در موقعیت های بهتری برای مقابله با تهدیدهای روسیه و کره شمالی و ایستادگی در برابر دموکراسی و حقوق بشر هستیم.

یونهاپ نوشته است این اولین باری است که بلینکن از زمان معرفی به عنوان وزیر منتخب امور خارجه امریکا، اسم کره شمالی را در یک نشست عمومی مطرح نموده است.

گزارش می افزاید بلینکن پیش از این در خصوص احتمال آزمایش های موشکی کره شمالی سکوت نموده بود با این حال پیونگ یانگ هم در دو ماه اخیر هیچ حرکت تحریک آمیزی انجام نداده است به طوری که ژنرال رابرت آبرامز فرمانده نیروهای آمریکایی در کره جنوبی چند روز پیش گفته بود پیونگ یانگ تا به امروز هیچ نشانه ای از احتمال آزمایش های موشکی نشان نداده است.

بایدن روز چهارشنبه به عنوان رئیس جمهور بعدی ایالات متحده سوگند یاد می نماید.

اظهارات این وزیر منتخب آمریکا در باره کره شمالی در شرایطی است که دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا سه بار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به مذاکره نشست اما در نهایت این مذاکرات بی نتیجه ماند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1683

به "تمرکز سیاست خارجی آمریکا در شرق آسیا بر کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرکز سیاست خارجی آمریکا در شرق آسیا بر کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید