حمله بی سابقه جین فاندا به باراک اوباما و نخست وزیر کانادا، برپایی تظاهرات در تورنتو علیه سیاست های نفتی

به گزارش بارازعلی، جین فاندا، بازیگر حرفه ای هالیوود که از زمان جنگ ویتنام شهرتی به عنوان فعال سیاسی و طرفدار حزب دموکرات به هم زده است، در اقدامی بی سابقه به رئیس جمهور فعلی آمریکا از حزب خود تاخت.

حمله بی سابقه جین فاندا به باراک اوباما و نخست وزیر کانادا، برپایی تظاهرات در تورنتو علیه سیاست های نفتی

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با دور زمین همراه باشید، سفر دل اگیز به شهرهای تورنتو و ونکوور را با ما تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، جین فاندا بازیگر برنده دو جایزه اسکار به باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده حمله و اقدام او در باز گذاشتن دست شرکت نفتی شل برای استخراج نفت در اقیانوس منجمد شمالی را محکوم کرد. وی همچنین نخست وزیر کانادا را مورد حمله قرار داد.

وی اعلام نمود که روز یکشنبه (امروز) تظاهراتی در تورنتو کانادا بر پا خواهد نمود.

خبر مرتبط: گزارش تصویری/ ستاره های سینما و موسیقی در راهپیمایی محیط زیستی نیویورک

جین فاندا روز شنبه در گفت و گو با هالیوود ریپورتر یاری باراک اوباما به از سرگیری استخراج نفت در اقیانوس منجمد شمالی توسط شرکت شل را مورد انتقاد قرار داد و گفت: او (اوباما) به تازگی به شل اجازه داده تا در اقیانوس منجمد شمالی حفاری کند. این باور نکردنی است. وی در این مصاحبه گفت که برای راهپیمایی روز یکشنبه در تورنتو کانادا و تظاهرات علیه پروژه استخراج نفت دولت کانادا و حمل آن تا ساحل خلیج (مکزیک) با همکاری چند چهره مشهور، از جمله نیومی کلاین نویسنده و فیلمساز کانادایی و جوئل پلاسکت ستاره راک کانادا برنامه ریزی نموده است.

خبر مرتبط:درخواست محیط زیستی مارک رافالو از اوباما

بازیگر بازگشت به خانه، کلوت، باربارلا و مادر شوهر هیولا در این مصاحبه اعلام نمود: ما نمی توانیم دست روی دست بگذاریم تا سیاستمدارها، چه (استیون) هارپر (نخست وزیر کانادا) باشد چه اوباما، هر کاری دلشان خواست بنمایند. باید آنها را وادار کنیم که یا کار درست را انجام بدهند، یا از دفتر کارشان اخراج شوند. به گفته جین فاندا تداوم حفاری و استخراج نفت و سوزاندن سوخت های فسیلی و تغییرات اقلیمی ناشی از آن نسل آینده را تهدید می نماید. این بازیگر از استفاده از منابع بالقوه انرژی تجدیدپذیر را برای معکوس کردن فرایند فاجعه بار تغییرات اقلیمی لازم دانست.

خبر مرتبط: سخنرانی دی کاپریو در جمع سران کشورها در سازمان ملل متحد

این بازیگر برنده اسکار که دختر هنری فاندا و خواهر پیتر فاندا، دو بازیگر دیگر برنده جوایز اسکار است، در خصوص رئیس جمهوری که از حزب خود او به کاخ سفید راه یافته، گفت: خونم به جوش می آید از اینکه می بینم آدمی که به او یاری نموده ام تا به مقام و سِمت برسد، زندگی نوه هایم را تهدید می نماید. جین فاندا ماه گذشته نیز در تظاهراتی در ونکوور کانادا علیه خط لوله و تانکرهای نفتی ساحل غربی قاره آمریکا شرکت نموده بود.

در تظاهرات روز یکشنبه تورنتو قرار است نمایندگانی از اتحادیه نفت و گاز نیز حضور داشته باشند تا از رهبران سیاسی بخواهند به ایجاد شغلی برای آنها مرتبط با انرژی های پاک که به آب و هوای کره زمین صدمه نزند، یاری نمایند. فاندا گفت: پیغام ما (برای سیاستمداران) این است که شما مجبور نیستید بین اقتصاد و آب و هوا یکی را انتخاب کنید. فناوری انرژی تجدیدپذیر و بادوام در حال حاضر موجود است و فقط ضروری است در این زمینه سرمایه گذاری کنیم.

گزارش از: ساسان گلفر

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1055

به "حمله بی سابقه جین فاندا به باراک اوباما و نخست وزیر کانادا، برپایی تظاهرات در تورنتو علیه سیاست های نفتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله بی سابقه جین فاندا به باراک اوباما و نخست وزیر کانادا، برپایی تظاهرات در تورنتو علیه سیاست های نفتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید