خبرنگاران شهروندان یاسوجی نسبت به رعایت پروتکل ها بی توجه هستند

به گزارش بارازعلی، یاسوج- خبرنگاران- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد گفت: به رغم قرمز شدن شرایط شهر یاسوج و تعطیلی اصناف همچنان برخی از مردم نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی بی توجه هستند.

خبرنگاران شهروندان یاسوجی نسبت به رعایت پروتکل ها بی توجه هستند

محمد یزدانپناه چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: مرکز اصلی تجاری و بازار شهر یاسوج تعطیل شده اما همچنان فروشندگان گیاهان کوهی در خیابان حضور دارند که سلامت خود و دیگران را به خطر می اندازند.

وی ادامه داد: اصناف، صنعت و معدن و شهرداری باید نسبت به رعایت مصوبات ستاد کرونا خودنظارتی داشته باشند و نباید اجازه بدهند ترددها از مرکز شهر به سایر خیابانها از جمله جمعه بازار منتقل شود.

در شرایط قرمز کرونایی در ادارات 50 درصد کارکنان و در مراکز خدمات رسان باید 30 درصد کارکنان حضور داشته باشند.

وی اضافه نمود:تعداد بستری های روزانه شهرستان 35 نفر و تعداد ترخیصی های روزانه 25 نفر است و روزانه شاهد فوت بیماران کرونایی در بیمارستان ها هستیم.

به گفته وی علت گسترش بیماری کرونا، سهل انگاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی است.

یزدانپناه اضافه نمود: در تعطیلات نوروز با وجود تمام تلاش های اجرا شده از سوی تمامی دستگاه ها، شاهد سهل انگاری و بی توجهی مردم بودیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد یادآوری کرد: طبق دستورالعمل ابلاغ شده از سوی وزارتخانه برای شهرهای قرمز، مشاغل گروه 2 و 3 و چهار باید تعطیل شوند. در شرایط قرمز اداراتی که نیاز است باید 50 درصد کارکنان در اداره حضور داشته باشند و در مراکز خدمات رسان باید 30 درصد کارکنان حضور داشته باشند.

یزدانپناه شرح داد: محدودیت های ترافیکی در سطح شهر اعمال می شود و ورودی مرکز شهر از میدان هفت تیر تا فلکه ساعت و خیابان فردوسی باید مسدود شود و اجازه تردد داده نشود.

وی ادامه داد: پایگاه های سلامت در سطح شهر مستقر می شوند و ورودی های شهر کنترل می شوند و اجازه ورود به پلاک های غیر بومی به استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص پلاک استان های فارس و خوزستان داده نشود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد مطرح نمود: در شرایط قرمز صنوف به مدت دو هفته باید تعطیل شوند و شرایط حمل و نقل طبق نظر کارشناسان ما نامطلوب است.

یزدانپناه تاکید کرد: مکان های گردشگری مانند جاده قدیم شیراز، پیست اسکی کاکان و باید 100 درصد بسته شوند و انتظار داریم با بسته شدن این اماکن جلوی تجمع افراد گرفته شود.

وی ادامه داد: فعالیت های آموزشی شهرستان در شهر و روستا تعطیل است.

وی اظهار داشت: مراسمات تشییع جنازه به شدت باید کنترل شوند و روزهای پنجشنبه، جمعه و روزهای تعطیل جلوی توقف خوردوها در آرامستان ها گرفته شود.

نظارت کلیه صنفوف در حاشیه شهر و روستاها توسط کارشناسان بهداشت باید انجام شود و نظارت در این شرایط باید افزایش یابد و با صنوفی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، باید برخورد جدی شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1802

به "خبرنگاران شهروندان یاسوجی نسبت به رعایت پروتکل ها بی توجه هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهروندان یاسوجی نسبت به رعایت پروتکل ها بی توجه هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید