دنباله روی انگلیس از آمریکا علیه ایران در حادثه نفتکش ها در دریای عمان

به گزارش بارازعلی، وزیر امور خارجه انگلیس ادعای همتای آمریکایی خود علیه ایران در حادثه نفتکش ها در دریای عمان را تکرار کرد.

دنباله روی انگلیس از آمریکا علیه ایران در حادثه نفتکش ها در دریای عمان

با همراهی خرید تور عمان ارزان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس، ادعای آمریکا را مبنی بر دست داشتن ایران در حمله روز پنجشنبه به دو نفتکش در دریای عمان، رد نکرد.

به نقل از یورونیوز، هانت گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد که ادعای آمریکا مبنی بر دست داشتن ایران در حمله به نفت کش را قبول نکنیم.

اشاره هانت به ادعای همتای آمریکایی اوست که به طور رسمی اعلام نموده، با توجه به اطلاعات به دست آمده، این نتیجه به دست آمده که این اقدام (حمله به نفت کش ها) کار ایران بوده است.

پیش از ظهر پنجشنبه دو نفتکش شامل نفتکش Front Altair که با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر اتانول بارگیری نموده بود و نفتکش Kokuka Courageous که با پرچم پاناما از الجبیل عربستان به مقصد سنگاپور، محموله متانول حمل می کرد، دچار حادثه شدند که بنا بر ادعای رسانه های غربی هدف حمله قرار گرفته اند.

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در اظهاراتی قابل پیش بینی، ایران را مسئول حادثه انفجار دو فروند کشتی نفتکش در دریای عمان معرفی کرد.

سیدعباس سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اتهام زنی بی اساس مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا گفت: مسئولیت تامین امنیت تنگه هرمز، بر عهده جمهوری اسلامی ایران است و نشان دادیم که در سریعترین زمان ممکن به یاری ملوانان کشتی های دچار سانحه رفتیم و آنها را نجات دادیم.

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل نیز قاطعانه ادعای بی اساس آمریکا در ارتباط با حوادث 23 خرداد تانکرهای نفتکش را در دریای عمان رد و آن را با شدیدترین لحن ممکن محکوم کرد.

در بیانیه نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد که بامداد روز آدینه منتشر شد، آمده است: اظهارات فتنه جویانه نماینده آمریکا علیه ایران در جلسه 23 خرداد شورای امنیت سازمان ملل، نماد دیگری از عملیات روانی ایران هراسانه این کشور بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 856

به "دنباله روی انگلیس از آمریکا علیه ایران در حادثه نفتکش ها در دریای عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنباله روی انگلیس از آمریکا علیه ایران در حادثه نفتکش ها در دریای عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید