دولت ایتالیا رو دررو با منتقدان

به گزارش بارازعلی، آمار جرم و جنایت در ایتالیا به گفته مسئولان این کشور پایین آمده اما نه به اندازه ای که بتوان به آینده ای ایمن تر برای سرزمین چکمه ای اروپا امید بست آمار وزارت کشور ایتالیا حاکی از آن است که تعداد جرایم جنایی در ایتالیا طی سال 2017؛ 10 درصد کم تر از سال 2016 بوده و این کاهش در سال 2018 به 7 درصد رسیده و گمان می رود که در سال رو به خاتمه 2019 نیز شش درصد کاهش اضافی در آن رؤیت گردد

دولت ایتالیا رو دررو با منتقدان

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

اما فضای عمومی و دیدگاه کلی در ایتالیا چیزی به فراخور این اعداد صرف نیست و قلمرو قدیمی مافیایی ها همچنان پر مرگ و میر است.

هرچه هست کابینه جدید ایتالیا اینک اقداماتی را شروع نموده تا با کاستن بیشتر از جرایم و موارد منجر به مرگ های ناشی از تبهکاری تصویر بهتر و سالم تری را از ایتالیا در ذهن جهانیان حک کند. این در حالی است که به اعتقاد اکثر ناظران و کارشناسان مورد اصلی ایتالیا در حال حاضر نه ادامه حکومت آشکار و نهان مافیایی ها بر ارکان کشور، بلکه مسائل مالی و عقب افتادگی های سیاسی ایتالیا از رقبای اروپایی اش و حتی فرانسه ای است که خیلی ها در آن پرچم مخالفت آشکار با امانوئل مکرون را در دست گرفته اند. هرچه هست ایتالیا برای حل مسائل امنیتی خود به همیاری اروپایی ها و EU (اتحادیه اروپا) نیازمند است. این در حالی است که EU از دست بریتانیا که ماجرای برگزیت آن کسالت بار شده به ستوه آمده و راضی نیست. ایتالیا و مسائل بومی و انحصاری اش وبال گردن تازه ای برایش بگردد. دولت ایتالیا مدعی است وضعیت ایتالیا در زمینه مهار جنایات و سوءرفتارها آن قدرها هم تیره نیست که بعضی مطبوعات دست چپی این کشور عنوان می نمایند و از طرف دیگر باید در نظر داشت ملاحظات و اولویت های دیگر سیاسی و اجتماعی، دولت های مختلف ایتالیا طی دهه اخیر را محدود نموده و از اعمال قدرت بازداشته اند و مهم ترین آنها موج گسترده مهاجرت اتباع سایر ملل و بویژه آسیایی های کم بضاعت به ایتالیا و اسکان شماری قابل توجه از آنها در خاک این کشور است، یک روزنامه ایتالیایی نوشته است: تضمین های دولت ایتالیا و اینکه اوضاع جرم و بزه در کشورما بهتر از گذشته شده، مرهمی بر آلام مردم نیست. زیرا حتی آمارهای وزارت کشور ایتالیا نیز حاکی از آن است که حداقل 32 درصد از مردم این کشور در مناطق مسکونی خویش به احتمال قوی در معرض برخورد با تبهکاران قرار دارند و هر آن ممکن است هدف گانگسترها یا خلافکاران خرده پا قرار گیرند

دولت ایتالیا برای برائت خود در مقابل اتهامات وارده بر این نکته نیز تأکید نموده که آمار بیکاری در این کشور طی سال های 2010 تا 2019 به طرز محسوس کاهش یافته و کسب و کارهای بومی و مبتنی بر سنن ایتالیا در ایالات مختلف این کشور رونق نسبی پیدا نموده اند. مخالفان دولت با رد این ادعا می گویند شاغل شدن تعداد بیشتری از زنان در ادارات دولتی یا حرفه های خصوصی آن چه را که شکوفایی مالی نامیده می گردد محقق نساخته و از طرف دیگر وقتی 10 درصد از کارخانه های صنایع سنگین و سبک در سال های 2018 و 2019 به تعطیلی کشیده شده اند، این نیروهای شاغل اضافی به چه کار می آیند؟

دولتمردان ایتالیا می گویند طرح هایشان برای سال 2020 حاوی نکات مثبت تازه ای خواهد بود و به مطبوعات هم آزادی بیشتری برای بیان حقایق داده خواهد شد و همین که دست راستی های افراطی فعلاً از پست نخست وزیری ایتالیا و ازجمع اطرافیان وی رانده شده اند، یک نعمت برای این کشور است اما خیلی ها در این کشور می پرسند آیا این نعمت منحصر به سیاسیون نیست و اگر نیست چرا مشاغل معمولی در ایتالیا همچنان کم رونق و جولان گانگسترها هنوز پر دوام است؟

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 377

به "دولت ایتالیا رو دررو با منتقدان" امتیاز دهید

1 کاربر به "دولت ایتالیا رو دررو با منتقدان" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت ایتالیا رو دررو با منتقدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید