تور آلمان ارزان: ملاقات خداحافظی رهبران اروپا با مرکل، اوباما پیغام آلمانی داد

به گزارش بارازعلی، ایسنا نوشت: رهبران اتحادیه اروپا روز آدینه در بروکسل از آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در جریان نشستی که احتمال داده می گردد آخرین حضور رسمی او در این جمع پس از 16 سال زمامداری باشد، قدردانی کردند.

تور آلمان ارزان: ملاقات خداحافظی رهبران اروپا با مرکل، اوباما پیغام آلمانی داد

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس،. سران اروپا در جشن خود برای آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در صد و هفتمین نشست او در مراسمی غیررسمی و پشت ردهای بسته و را از ماشین سازش گرفته تا برج ایفل اتحادیه اروپا نامیدند.

سران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا برای لحظاتی در جریان نشست خود به طور ایستاده آنگلا مرکل را تشویق کردند. آنها بعلاوه یکی از آثار ماکسیم دوتر، هنرمند جوان فرانسوی-هلندی را به صدراعظم آلمان هدیه دادند.

ادای احترام به آنگلا مرکل در جریان نشست شورای اتحادیه اروپا منحصر به رهبران اروپایی نبود زیرا باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا نیز در پیامی ویدئویی از طرف مردم کشورش از صدراعظم آلمان برای دوستی و رهبری او تشکر کرد.

وی گفت: بسیاری از افراد، دختران و پسران، مردان و زنان، الگویی داشته اند که می توانند در مواقع چالش برانگیز به آن نگاه نمایند. من به این مسئله مطلع هستم زیرا من یکی از آن ها هستم.

اوباما به زبان آلمانی از مرکل تشکر کرد و گفت :Danke schön

مرکل از زمانی که در اولین نشست سران اتحادیه اروپا در 16 سال پیش شرکت کرد؛ همان زمان که ژاک شیراک، رئیس جمهور فرانسه و تونی بلر، نخست وزیر بریتانیا بود، به عنوان شخصیتی پرکوشش برای ساخت اروپای متحد و قوی شناخته شده است.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا گفت: شما یک نماد تاریخی هستید؛ وی بعلاوه نبود مرکل را به مثابه رم بدون واتیکان یا پاریس بدون برج ایفل توصیف کرد. رئیس شورای اتحادیه اروپا ضمن ستایش از هوش صدراعظم آلمان گفت که جای او به ویژه در این دوران حساس خالی خواهد بود.

میشل، در صفحه توئیترش ویدئویی از 16 سال حضور آنگلا مرکل در نشست های این شورا منتشر کرد. صدراعظم آلمان در این ویدئو با چهار رئیس جمهوری متفاوت فرانسه یعنی ژاک شیراک، نیکولا سارکوزی، فرانسوا اولاند و امانوئل ماکرون دیده می گردد.

شارل میشل بعلاوه در سخنانی گفت که نشست های 27 کشور عضو اتحادیه اروپا بدون آنگلا مرکل مانند رم بدون واتیکان یا پاریس بدون برج ایفل خواهد بود.

آنگلا مرکل در جریان بحران حوزه اقتصادی یورو که در پی بحران اقتصادی سال 2008 میلادی پدید آمد با انتقادهای زیادی در سطح اروپا روبرو شد. با این حال واکنش او به بحران ورود پناهجویان در سال 2015 و سپس نقش آفرینی اش در دفاع از بدهی مشترک کشورهای عضو اتحادیه اروپا پس از شیوع ویروس کرونا تحسین بسیاری را برانگیخت.

وی همیشه در پی آن بود که اتحادیه اروپا را تا حد ممکن محکم نگه دارد، اما از منافع ملی نیز با اشتیاق یکسانی دفاع می کرد، به ویژه در بحران اقتصادی که اغلب او را با یونان درگیر می کرد.

احزاب سوسیال دموکرات، سبز و دموکرات آزاد در آلمان روز پنج شنبه اعلام کردند که کوشش خواهند کرد تا دولت اولاف شولتس، جانشین احتاقتصادی آنگلا مرکل کار خود را از اوایل دسامبر (اواسط آذر) شروع کند.

3113111

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2081

به "تور آلمان ارزان: ملاقات خداحافظی رهبران اروپا با مرکل، اوباما پیغام آلمانی داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان ارزان: ملاقات خداحافظی رهبران اروپا با مرکل، اوباما پیغام آلمانی داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید