رشد 375 درصدی کاندیداهای زن در استان سمنان، 6 نماینده سمنانی ادوار مجلس در سودای دوباره بهارستان

به گزارش بارازعلی، خبرنگاران/سمنان رئیس ستاد انتخابات استان سمنان از افزایش بیش از 375 درصدی کاندیداهای زن و همچنین اقبال بالا و افزایش قابل توجه داوطلبان جوان به عنوان مهمترین وجه تمایز ثبت نامی های انتخابات یازدهمین دوره مجلس در حوزه های انتخابیه این استان در مقایسه با دوره های قبل نام برد.

رشد 375 درصدی کاندیداهای زن در استان سمنان، 6 نماینده سمنانی ادوار مجلس در سودای دوباره بهارستان

از وبلاگ فناوری دیدن فرمایید.

حبیب الله خجسته پور در نخستین نشست تبیینی اطلاع رسانی و تبلیغات مالی این استان اظهار کرد: شمار داوطلبان زن نمایندگی مجلس در این استان از چهار نامزد در دوره قبل به 19 نفر افزایش یافته است.

رئیس شورای تبیینی اطلاع رسانی و تبلیغات مالی استان با بیان اینکه حوزه شاهرود و میامی با 8 نامزد زن بیشترین مشارکت زنان در عرصه کاندیداتوری را داشته افزود: در حوزه های انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه و گرمسار و آرادان که در دوره قبل هیچ کاندیدای زنی نداشتند هر کدام چهار داوطلب زن داشتند و در حوزه انتخابیه دامغان نیز سه نامزد زن ثبت نام کردند.

تغییر در تعداد داولبان نمایندگی استان سمنان

وی با اشاره به تغییر در تعداد داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس در این استان افزود: با تکمیل و ثبت استانی آن دسته از داوطلبانی که در ساعات پایانی روز آخر ثبت نام ها با مراجعه به وزارت کشور برای حوزه های چهارگانه این استان ثبت نام نموده بودند تعداد نهایی داوطلبان نمایندگی مجلس در استان به 157 نفر افزایش یافت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان سهم زنان از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس را 12 درصد اعلام و با بیان اینکه 88 درصد ثبت نامی ها مرد هستند ادامه داد: در مجموع 138 نفر از این داوطلبان مرد و 19 نفر زن هستند .

خیز 6 نماینده سمنانی ادوار مجلس برای رسیدن دوباره به جایگاه های سبز مجلس

خجسته پور با مقایسه آماری داوطلبان در این دوره از کاهش شمار داوطلبان در یک حوزه انتخابیه این استان اطلاع داد و افزود: به جز حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان که در مقایسه با دوره دهم با کاهش کاندیداها روبرو بودیم در سایر حوزه های انتخابیه شاهد افزایش شمار داوطلبان نمایندگی بودیم.

وی با اذعان به اینکه به طور میانگین برای هر کرسی نمایندگی این استان در دوره یازدهم 39 نفر کاندیدا شدند به افزایش کاندیداهای جوان در این استان اشاره و اظهار داشت: تعداد نامزدهای 30 تا 40 سال در این دوره از نظر تعداد 40 نفر افزایش یافته است. ضمن اینکه 111 نفر از داوطلبان این دوره در رده سنی 30 تا 50 سال هستند.

21 نفر از داوطلبان استان سمنان مجردند

وی جوان ترین نامزد این دوره را داوطلبی 30 ساله از حوزه انتخابیه سمنان مهدیشهر و سرخه اعلام نمود و گفت: مسن ترین نامزد این دوره استان 71 سال سن دارد که در حوزه انتخابیه دامغان داوطلب نمایندگی مردم شده است.

معاون استاندار سمنان از ثبت نام 6نماینده ادوار مختلف مجلس در حوزه های انتخابیه چهارگانه استان اطلاع داد و توضیح داد: 24 نفر از ثبت نامی های این دوره سابقه داوطلبی در دوره های پیشین را نیز دارند.

وی با بیان اینکه 21 نفر از داوطلبان این دوره مجرد و 136 نفر متاهل هستند به مدارک تحصیلی نامزدهای این دوره اشاره و افزود: 22 داوطلب نمایندگی در این دوره دارای مدرک دکترا، 125 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، چهار نامزد دارای مدرک کارشناسی و 6 نفر نیز دارای تحصیلات حوزوی هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 806

به "رشد 375 درصدی کاندیداهای زن در استان سمنان، 6 نماینده سمنانی ادوار مجلس در سودای دوباره بهارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 375 درصدی کاندیداهای زن در استان سمنان، 6 نماینده سمنانی ادوار مجلس در سودای دوباره بهارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید