صخره شیر، زیباترین قله هنگ کنگ برای صعود

به گزارش بارازعلی، هنگ کنگ به عنوان یک مقصد توریسیتی جاذبه های زیادی دارد که یکی از آن ها کوهنوردی در کوه های آن است. صخره شیر به عنوان برترین انتخاب برای کوهنوردی در هنگ کنگ به شما امکان می دهد از بالای آن چشم انداز زیبای شهر را دیدن کنید.

صخره شیر، زیباترین قله هنگ کنگ برای صعود

اگر کسی بخواهد از بین بیش از 100 قله هنگ کنگ گزینه ای را انتخاب کند که از بالای آن بتواند برترین دید را نسبت به شهر داشته باشد، بی شک صخره شیر (Lion Rock) را انتخاب می نماید. این کوه که 495 متر ارتفاع دارد، به علت شباهتش به یک شیر قوز نموده به این نام خوانده می گردد و در بین کولون (Kowloon) و منطقه ها نو هنگ کنگ واقع شده است. این قله مکان خوبی است برای اینکه بخواهید یک دید کامل از شهر داشته باشید. بعلاوه به وسیله بندر معروف ویکتوریا یک مسافرت 180 درجه ای در طول کولون و هنگ کنگ داشته باشید.

این کوه در سال های دهه 1970 به علت برنامه های تلویزیونی متعددی که در خصوص آن پخش شد به عنوان نمادی از هنگ کنگ معرفی و شناخته شد و بعد از آن به وسیله آهنگ در پایین صخره شیر که زندگی روزمره و متنوع مردم هنگ کنگ را به تصویر می کشید به معروفیت رسید. بعلاوه عبارت روح صخره شیر نمادی از پشتکار و همبستگی در مردم هنگ کنگ برای حفظ شهر بود.

اما امروزه بیشتر معروفیت این کوه به علت راستا دست یابی به قله آن است. چون در عین زیبایی بسیار صعب العبور است. کوهنوردان محلی هنگ کنگ این کوه را در رده کوه هایی قرار می دهند که بر اساس درجه بندی، جزو سخت ترین قله ها برای صعود است. به گفته یکی از کوهنوردان صخره شیر تنها حدود نیم ساعت از شهر فاصله دارد و در مرکز هنگ کنگ واقع شده است.

بنابراین اگر بخواهید از این کوه بالا بروید، باید در یک روز آخر هفته حدود سه ساعت زمان بگذارید و وقتی به قله می رسید، شگفت زده می شوید. چون می توانید هم از طبیعت زیبا لذت ببرید و هم چشم انداز زیبای شهر را از آن بالا دیدن کنید. مطمئنا به آن علاقه مند خواهید شد.

صعب العبورترین کوه هنگ کنگ

صخره شیر بلندترین قله هنگ کنگ نیست، اما به علت سطح گرانیتی آن مطمئنا یکی از زیباترین آن ها است. بلندترین قله هنگ کنگ قله تای مو شان (Tai Mo Shan) با 957 متر ارتفاع است.

راستای که گردشگران خارجی برای صعود به این قله پیشنهاد دادند و اولین بار آن را امتحان کردند، شامل پنج مرحله (یا پنج سراشیبی) بود. در مرحله اول و دوم باید یه کوهنوردی آسان و در یک راستا باریک را انجام دهید تا بدن تان گرم گردد. سپس ناگهان به مرحله سوم، چهارم و پنجم می رسید که هم از نظر ذهنی و هم از نظر فعالیت بدنی یک کوهنوردی سخت و طاقت فرسا است.

مرحله سوم در واقع تجربه های قبلی شما در کوهنوردی را به آزمایش می گذارد، چون برای اتمام این مرحله باید تکنیک های کوهنوردی را بدانید. بنابراین باید از تکنیک ها بهره ببرید تا بتوانید این سراشیبی را بگذرانید و طبیعتا بسیار هم خسته می شوید. مرحله چهارم توانایی شما را برای غلبه بر مسائل روحی می آزماید، یعنی باید از یک مانع دیگر عبور کنید. چیزی که در این مرحله اهمیت دارد، این است که در پس زمینه شما آسمان خراش هایی قرار دارند که به شما نشان می دهند در چه ارتفاعی از زمین قرار دارید و این خودش باعث ایجاد استرس به شما می گردد و شما باید توانایی روحی قوی داشته باشید. با این حال تا زمانی که مرحله پنجم را پشت سر نگذارید، سخت ترین مرحله را طی ننموده اید. در این مرحله مهارت کوهنوردی شما آزموده نمی گردد، بلکه باز هم یک کوشش روحی است؛ چون شما در این مرحله واقعا احساس می کنید در ارتفاع بسیار بسیار بالایی قرار دارید و خطر به شدت شما را تهدید می نماید.

اگر شما تجربه کوهنوردی کافی و تجهیزات لازم را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم این راستا را برای صعود به صخره شیر انتخاب کنید.

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2188

به "صخره شیر، زیباترین قله هنگ کنگ برای صعود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صخره شیر، زیباترین قله هنگ کنگ برای صعود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید