عقد تفاهمنامه خواهرخواندگی بین گرگان و گوانجو

به گزارش بارازعلی، خواهرخواندگی گرگان و گوانجو گامی نخست در تحول گردشگری گلستان

در تاریخ 16 آبان 1397 تفاهمنامه ای مابین گرگان و گوانجو به امضا رسید که در طی آن قرار است تحولاتی در حوزه گردشگری این دو شهر ایرانی و چینی به انجام برسد، این خبر بسیار برای حوزه گردشگری کشور می تواند حائز اهمیت باشد. به گزارش خبرگزاری های رسمی کشور، در تاریخ 16 آبان ماه امسال نامه ای با امضای سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در گوانجو به اداره کل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ارسال و در آن با توجه به دعوت چینی ها برای حضور شهردار گرگان و معاون استانداری گلستان در مجمع جهانی شهرداران و پیگیری موضوع خواهرخواندگی دو شهر گرگان و گوانجو نیز تاکید بسیار شده است. تیم خبری خبرنگاران هم با توجه به اهمیت خبر خواهرخواندگی گرگان و گوانجو کنجکاو شد و در ادامه این مطلب اطلاعات کامل و جامعی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گذاشت، با ما در ادامه همراه باشید.

عقد تفاهمنامه خواهرخواندگی بین گرگان و گوانجو

با تور گوانجو یه جذابترین شهر چین سفر کنید، ترکیبی از مدرنیته و سنت چینی که در یکجا جمع شده اند.

با توجه به آنچه که در بالا اشاره شد، خواهرخواندگی گرگان و گوانجو گام مثبتی در رشد و توسعه صنعت گردشگری کشور به خصوص استان گلستان محسوب می گردد. این تفاهمنامه که در 16 آبان ماه سال چاری با امضای سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در گوانجو به اداره کل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ارسال و در آن با دعوت طرف چین برای حضور شهردار گرگان و معاون استاندار گلستان در مجمع جهانی شهرداران و پیگیری موضوع خواهرخواندگی دو شهر گرگان و گوانجو تاکید شده است.

در طی این نامه، سرپرست نمایندگی وزارت امورخارجه در گلستان نامه ای رسمی را به شهردار گرگان و معاون استانداری گلستان ارسال کرد و موضوع را به این دو مسئول مربوط نیز گفت، در این نامه ذکر شده است که هزینه بلیط و اقامت این دو مسئول به عهده چینی ها خواهد بود.

گفتنی است که این تفاهنامه برای بسیار مهم تلقی می گردد و از آن به عنوان تنها شهری است که در این مجمع جهانی شهرداران در گوانجو برای عقد خواهرخواندگی در حاشیه مجمع، مورد تاکید و استقبال طرف چینی بوده نیز نام برده شده است، اگر قرار بود مقامات ایرانی و مسؤولان استان گلستان و شهر گرگان برای عقد این تفاهمنامه اقدام می کردند، بی شک ضمن تحمل هزینه بالا برای حضور در چین، ممکن بود موضوع خواهرخواندگی مورد استقبال و تائید چندانی از سوی طرف چینی قرار نگیرد.

یک موارد حائز اهمیتی که در این خبر وجود دارد این است که گوانجو از شهرهای پیشرفته در حوزه دانشگاهی، گردشگری، علمی و مالی چین و حتی منطقه آسیایی محسوب می گردد که بدون هیچ شکی استفاده از تجربه ها و توسعه روابط بین این دو شهر می تواند شروع تحول گردشگری در گرگان باشد. البته ناگفته نماند که اصرار طرف چینی برای عقد امضای این تفاهمنامه بین گرگان و گوانجو می تواند ظرفیت بیشتری را برای توسعه روابط ایجاد نماید.

در حاشیه مجمع جهانی شهرداران در گوانجو، تفاهمنامه ای مبنی بر خواهرخواندگی گرگان و گوانجو در یک مراسم رسمی به امضا رسید که در آن شهردار گوانجو این لحظه را یکی از لحظات و روزهای مهم تاریخی برای این شهر دانست و برای کسانی که این اتفاق بزرگ و ارزشمند را به چالش کشیدند نیز اظهار تاسف نمود.

همراهی شهردار گرگان توسط معاون استاندار و دو عضو شورای اسلامی شهر گرگان بر اهمیت این تفاهمنامه می افزاید و می تواند تضمین اجرای طرح های موثر و بزرگ را در آینده برای گرگان با همراهی طرف چینی و استفاده از تجربه های مدیران شهری گوانجو افزایش می دهد.

شهردار گرگان نیز در این جلسه عنوان کرد که:

شهردار گرگان در نشستی که با شهردار گوانجو نیز داشت عنوان کرد که گرگان شهری تاریخی و دارای قدمت 2500 می باشد و از فرصت های گرشگری، دانشگاهی و سرمایه گذاری و حوزه های اجتماعی و فرهنگی این شهر و گوانجو می توان برای توسعه بخش های هر دو شهر استفاده کرد.

مدیران و مسئولان چینی و همچنین شرکت های بزرگ در گوانجو بی شک برای استفاده از تجربه مدیران شهری گرگان و دیدن ظرفیت های گرگان وارد این شهر می گردد و بازدید از ظرفیت های بی نظیر طبیعی و گردشگری گارگان نظیر مناطق جنگلی و بافت تاریخی آن شرعی گسترده برای افزایش حضور مردم کشور چین به گرگان خواهد شد.

همه بر این اعتقادیم برای رسیدن به موفقیت و اجرای طرح ها و اهداف بزرگ، وحدت و همدلی احتیاج است و بدون هیچ شکی برای خلق اتفاقات خوب پس از عقد این تفاهمنامه، نوبت مدعیان پیشرفت گرگان و علاقه مندان به گرگان خواهد شد.

این تفاهمنامه بی شک یکی از بهترین حرکت هایی است که برای بالا بردن میزان گردشگر به این شهر نه تنها در عرصه ملی بلکه در عرصه بین المللی می گردد و امروز زمان آن است که اقدامات بزرگ را برای گرگان در کنار همدیگر رقم بزنیم.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 382

به "عقد تفاهمنامه خواهرخواندگی بین گرگان و گوانجو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقد تفاهمنامه خواهرخواندگی بین گرگان و گوانجو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید